אולפן הבחירות | צפו

יצחק גולדקנופף בריאיון: "אני פועל להביא את 'הפלג'; לא חושש מזליגה לבן גביר"

הכניסה הסוערת לחיים הפוליטיים | ההתבטאויות שעוררו סערה והחיקוי ב'ארץ נהדרת' | זליגת הקולות לאיתמר בן גביר | השיחות עם בנימין נתניהו על מתווה החינוך והמשא ומתן עם 'הפלג הירושלמי' • יו"ר 'יהדות התורה', יצחק גולדקנופף, בריאיון מקיף לישי כהן באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' • צפו (בחירות 2022)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

פחות משבוע לפתיחת הקלפיות, יצחק גולדקנופף, יו"ר 'יהדות התורה', בריאיון מיוחד באולפן הבחירות של 'כיכר השבת' במהלכו התייחס לניסיון להחזיר את המצביעים שלא הגיעו בבחירות האחרונות, הסערות שפרצו בעקבות התבטאויות שלו, הרצון להביא את 'הפלג הירושלמי' להצביע בבחירות, הנאמנות לנתניהו ורשימת היעדים לכנסת הקרובה. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

בפתח הריאיון גולדקנופף מתייחס לטבילת האש שלו בפוליטיקה, חמישה חודשים מאז החליט האדמו"ר מגור שהוא זה שייצג את החסידות בכנסת: "למדתי שיכול להיות שחבלי לידה יותר קשים מהלידה. התקופה הזו שעבדנו להכין את הבחירות שיבינו ביהדות החרדית למה אנחנו הולכים לבחירות ולמה צריכים את הציבור - היה קשה מאוד. ברמה האישית, זה לא לישון ולא לאכול, עד כדי כך".

כשנשאל האם הוא מודאג מירידה בכוחה של 'יהדות התורה', אומר גולדקנופף: "אני לא מודאג, אנחנו יודעים את הבייס שלנו, אנחנו גם יודעים מה הסיבה שבבחירות האחרונות היו לנו 25 אלף קולות פחות, איזה ציבור נהיה אדיש".

גולדקנופף חושף כי הוא פועל להביא את 'הפלג הירושלמי' להצביע בבחירות: "אנחנו עובדים גם על הליטאים, אנחנו מאוד היינו רוצים שגם 'הפלג' עדיין יצטרף אלינו לבחירות. אני פועל לזה, אנחנו עובדים. כרגע אנחנו לא יכולים להגיד מה אנחנו עושים. מה הבעיה להיפגש? אני רוצה בכל כוחי להביא אותם, אין שום מניעה להביא אותם".

יצחק גולדקנופף בריאיון לישי כהן

גולדקנופף מסביר כי הבעיה המרכזית כעת היא שהציבור שכח את שעבר על המגזר בשנה האחרונה: "זו הבעיה, זו הבעיה. היו גזירות מאוד חדות, היו אימים מאוד קשים עלינו, בגיור, בכשרות, בכותל, בשבת".

באשר לח"כ איתמר בן גביר, סבור יו"ר 'יהדות התורה' כי הוא לא לוקח קולות מהסיעות החרדיות: "בסקרים שאנחנו ביקשנו, עשינו אצל רפי סמית סקרים, בציבור החרדי - הם אומרים שפחות מאחוז, אחוז זה גם הרבה, אבל אין אפילו אחוז של זליגה. יש נוער צעיר שרץ אחריו ונהנה. אין זליגה מהיהדות החרדית לבן גביר, לא חושש".

גולדקנופף מציב את היעד הראשון שלו עם הכניסה לכנסת: "יש לנו יעד מרכזי אחד, סיכמנו על זה גם גפני, דרעי ואנוכי, להסתער על החינוך. מכל משרדי הממשלה - משרד אחד יש שמפלה את הציבור החרדי, זה משרד החינוך. הדרישה תהיה שוויון, אזרח במדינת ישראל, נתניהו הולך על הקו הזה, שכל נפש במדינת ישראל היא נפש, לכל אחד מגיע כמו השני. לימודי ליבה? מה הבעיה. השאלה מי קובע מה לימודי ליבה, פתאום קמה קבוצה ואמרה שיש לימודי ליבה".

יצחק גולדקנופף באולפן 'כיכר השבת'

גולדקנופף מדגיש כי אם יושג 61 לגוש, המחנה יצטרך להתמקד בביטול הגזירות: "כל הגזירות שהיו בהתחלה, מס שתיה מתוקה וחד פעמי, למה מה קרה? נבקש את ביטול רפורמת הסלולר של יועז הנדל, בשביל מה הוא נכנס לתוך הבית שלנו?".

כשגולדקנופף נשאל על ההתבטאויות שלו בחודשים האחרונים, שהפכו לחלק מהקמפיין של ליברמן, הוא לא מתחרט: "למה להתחרט? ציטטתי את התורה. אם פגעתי בבן אדם - אני מבקש ממנו סליחה".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר