באולפן 'כיכר' | צפו

ח"כ קרעי: "בג"צ הפך לסניף מרצ, פסקת התגברות רק ברוב של 61"

הדרך להקמת ממשלת נתניהו השישית; ההסכם המתגבש עם 'יהדות התורה'; הקשיים בחתימה עם אריה דרעי; הרפורמות במערכת המשפט; הדרישה לפסקת התגברות; הטענה שבג"צ הפך לסניף של מרצ ולאיזה תקפיד הוא מצפה? השר המיועד, ח"כ שלמה קרעי, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי, מפיק: איציק אוחנה)

תחילה התייחס ח"כ קרעי לזמן שלוקח להרכיב את הממשלה: "בעז"ה השבעת הממשלה תהיה בחנוכה, משאלת הלב הייתה שתוך שבוע לרשום ראשי פרקים ולצאת לדרך, אבל למפריע יכול להיות שטוב שסיימנו את חילוקי הדעות בחודש הזה ונצא לדרך לארבע שנים טובות ויציבות".

קרעי מתייחס לשותף הבכיר ביותר של 'הליכוד', יו"ר ש"ס אריה דרעי, שדווקא איתו קשיים שונים מנעו את החתימה עד כה: "כשיוצאים לקרב יש בצבא את המפקד בראש ויש את המאסף, בדרך כלל אלו שני האנשים.. יש את רה"מ נתניהו שהוא צועד בראש ויש את דרעי מאחורה שבודק שהכל יהיה בסדר, אני שומע שגם הוא עשה ויתורים, הדברים מתקדמים יפה".

"אני לא מתרגש מהם", פותח ח"כ קרעי כשהוא מתייחס לביקורת של המרכז שמאל נגד הרפורמות במערכת המשפט: "זעקות השבר שלהם בעיני הן ניגון עליז, הם אלו שרמסו את הדמוקרטיה בשנה וחצי האחרונות, הם אלו שסתמו פיות, לפיד קורא למרד, מנסה לסגור ערוצי תקשורת".

ח"כ שלמה קרעי בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

באשר לפסקת ההתגברות ברוב של 61 הוא אומר: "בעיני פסקת התגברות היא לא מספיקה, ברוב של 61. בג"צ יצר במרמה את הסמכויות. העניין הזה שבבית המשפט מייצרים סדר יום שמאלני קיצוני, אולי סניף של מרצ ואולי גרוע מזה. אני רוצה להפוך את זה למקום שייצג את כל הציבור במדינת ישראל, המילה האחרונה חייבת להיות בידיים של נבחרי הציבור, אצביע נגד על פסקת התגברותב רוב של יותר מ-61. 61 זו פשרת ביניים, אני לא סומך על תשעה שופטים כפי שסומך על 61 חברי כנסת".

באשר לביטול סעיף הנכד בחוק השבות, אומר בכיר 'הליכוד': "קיבלנו את אמון העם להפסיק את אותם 70% גויים שמיגעים מחבר העמים, לוקחים דרכון וחוזירם הבייתה. אני בעד ביטול סעיף הנכד, ומקווה שזה יקרה בקדנציה הזו, אני מקווה שעכשיו שיש לנו רוב משמעותי.. העובדות בשטח שיש 72% גוים, נחזיר את מדינת היהודים למה שהייתה קודם".

על היועצת המשפטית לממשלה אומר ח"כ קרעי: היועצת המשפטית לממשלה צריכה להניח מכתב התפטרות, היא לא ראויה, גם יו"ר ועדת האיתר שלה אמר שהיא לא ראויה לתפקיד הזה מבחינה מקצועית. מיש מינה אותך זה אדם שמכניס אצבע בעין לנתניהו, את לא יכולה להתנהל במאת עם הממשלה, טוב תעשה אם תניח מכתב התפטרות".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר