ראיון באולפן 'כיכר'

המאבק ברפורמה המשפטית: פרופסור יובל אלבשן מודאג שהמפגינים ינצחו | ריאיון

רפורמת המשפט שמוביל יריב לוי; ההיתכנות להידברות בין הצדדים; החשש שהמפגינים יינצחו במאבק ומה המסר שיהיה; סערת פסקת ההתגברות; התערבות היועמ"שית ופסילת אריה דרעי • פרופסור יובל אלבשן בריאיון מיוחד לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (משפט)

ישי כהן | כיכר השבת |

פרופסור יובל אלבשן, מהמשפטנים הבכירים בישראל, התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לרפורמת המשפט שמובילה ממשלת נתניהו השישית לצד ההפגנות ההמוניות ועמדתו כי המערכת זקוקה לרפורמה, אך השאלה איזו רפורמה ובאיזה דרך. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

תחילה מזהיר פרופסור אלבשן מניצחון של המפגינים: "אני חושש מאוד לא מאם הם ינצחו אלא אם הם ינצחו בצורות שכרגע אנחנו רואים שמשתלטות על הרחוב, הצורות שבעיני לא חוקיות, בעיני, זה מיעוט של המפגינים, חסימת כבישים, הוצאת בתי ספר ממלכתיים להפגנות, גניבת טנקים. החשש שלי שאם זה יצליח - חלק עצום מהעם יבין שאליטה בעלת המוון סוגי הון - מצליחה להכניע את הממשלה הנבחרת, את הפרלנט, את שלטון העם בצורה לא דמוקרטית, אם זה יקרה יהיה פה שבר גדול".

לדבריו: "אני חושש שהציבור שייראה את זה לא ייראה את מאות האלפים שהפגינו מדם ליבם ועשו הכל כחוק, אלא הוא ייראה את דן חלוץ שאמר בעד ההשתמטות בניגוד למה שאמרנו בהתנתקות, הוא יזכור את רון חולדאי שהזכיר דם, והוא יגיד הם ניצחו ולא אותה המפגינה".

באשר לשאלה האם יש מקום להידברות, אומר אלבשן: "אני מדבר עם כל הצדדים. פסקת ההתגברות זה הדבר שיש עליו הכי הרבה הסכמה, השאלה באיזה רוב היא לא חשובה, הפערים לא ממש גדולים".

פרופ' יובל אלבשן בריאיון לישי כהן באולפן כיכר

"אני חושב שלרוב ברור שבפסקת ההתגברות חייב להיות אחוז מסויים מהאופוזיציה", מדגיש אלבשן: "אם כל המטרה היא כדי שדרעי יהיה שר ושיהיה אסור להכניס חמץ לבתי החולים - הם חייבים לייצר רוב, זה לא יכול להיות. זה בדיוק האיזונים שאנחנו מדברים".

בנושא ביטול עילת הסבירות אומר פרופסור אלבשן: "אני בעד הרפרומה, אף אחד לא רוצה לבטל אלא להחזיר אותה לעילה המקורית, מינויים להוציא מהסבירות, אבל להשאיר בדברים אחרים כגון חריגה מסמכות".

אלבשן מתייחס לפסילת אריה דרעי מלכהן כשר ולחוק החדש שעלה השבוע להצבעה בכנסת: "אני חושב שלא היו צריכים לפסול, אבל ברגע שפסלו - החוק הזה עכשיו לא ראוי. עוול לא מתקנים בעוול. הייתי דורש מאריה דרעי, אם הוא נציג ציבור ולא רק נציג עצמו, שיילחם על העקרון אבל לא אצלי בקדנציה".

באשר להחלטת היועצת המשפטית לממשלה למנוע מנתניהו לעסוק ברפורמת המשפט אומר אלבשן: "מדובר בטעות גדולה", עזוב משפטית, ציבורית, יועצת משפטית לממשלה היא לא רק משפטנית, היא גם מנהיגה, היא עשתה פה טעות גדולה מאוד".

לדבריו: "אם בג"צ נתן לנתניהו להיות ראש ממשלה למרות כתב האישום, אז אי אפשר להגיד 'אתה לא יכול לגעת בזה ובזה' כולנו בניגוד עניינים, אני חייב להגיד שאני לא מצליח להבין איך זה (הרפורמה המשפטית. י-כ) בדיוק ישפיע על המשפט שלו, אלא אם כן זה קידום של שופטי המחוזי לעליון".

"ההחלטה פה הייתה החלטה לא חכמה", הוסיף: "אני מאוד מקווה שהם כן יחזרו בהם. יכול להיות שנתניהו צריך לעתור לבג"צ".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר