הטרור ורפורמת המשפט

בני גנץ מדבר על הכל בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר' | צפו

גל הטרור הרצחני שגבה את חייהם של 14 נרצחים בתוך חודש ימים | הפרעות בכפר חווארה | התנהלות רה"מ נתניהו ושריו מול הטרור | רפורמת המשפט | המחאות ברחובות והניסיון להידברות • יו"ר 'המחנה הממלכתי', בני גנץ, בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר השבת' (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: אלעד זהבי)

בסיום של שבוע סוער נוסף, במצב הביטחוני עם פיגועים רצחניים, ובמצב הפוליטי עם הפגנות סוערות בתל אביב וירושלים, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר, בני גנץ, יו"ר 'המחנה הממלכתי', התארח באולפן 'כיכר השבת' והתייחס לטיפול הממשלה בטרור, לפרעות בחווארה, התנהלות השר איתמר בן גביר. בהמשך התייחס גנץ לרפורמה המשפטית, התנאי למשא ומתן ולהפגנות ברחבי הארץ. צפו בריאיון המלא.

כותרות מהריאיון

תחילה התייחס גנץ למצב הביטחוני וגל הפיגועים הרצחני: "תקופה מאוד קשה, היו תקופות קשות מאלו, צריכים להמשיך להיאבק בטרור הזה. פיגועים קשה, אובדן קשה של אנשים חפים מפשע. צריכים להמשיך במאמץ שלנו, המאמץ המבצעי, הדרג המדיני יעסוק במה הוא יכול לתמוד ובלכידות של החברה והעם".

באשר לתפקוד הממשלה מול גל הטרור אומר שר הביטחון לשעבר: "אני מחלק את זה. מי שאחראי במשרד הביטחון, דגש על השר גלנט, שמפעיל את המערכות. אני מוטרד יותר מהתבטאויות של גורמים פוליטיים, שבמקום להרגיע הם רק מתסיסים".

גנץ ממהר לדבר על פעולת הנקם בחווארה ותוקף: "זה לא נתפס בעיני, זה לא יהודי, זה לא ערכי, זה לא נכון, זה לא חוקי. תקשיב ישי, נשמע לך הגיוני שיהודים הולכים לעשות פרעות בכפר ערבי, עוצרים באמצע לתפילת ערבית וממשיכים? זה יהודי? אני לא מבין את זה ככה. אסור לקבל את זה, יש לנו צבא, יש לנו משטרה, יש מי שיעשה את העבודה".

יו"ר 'המחנה הממלכתי' תוקף את איתמר בן גביר: "השר לביטחון פנים לא מרשים אותי בהתבטאויות שלו, אני חושב שהוא ממש לא אחראי על הביטחון הלאומי, הוא משתמש בכותרת ומוזיל את המושג הזה, חבל שנתניהו נתן לו גם את התפקיד וגם את הכותרת".

ח"כ בני גנץ בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

גנץ מדגיש שלא יתקוף את הממשלה תוך שימוש בגל הטרור, כפי שעשו לו בכהונתו: "אני לא אתקוף את הממשלה על נושאים ביטחוניים, אני חושב שאנחנו צריכים לבוא מאוחדים לדבר הזה, צריך להלחם בטרור, אף אחד במפה הפוליטית הוא לא אויב שלי, אני לא מתכוון להיות שם".

גנץ תוקף את חוק עונש מוות למחבלים ואומר: "אני לא חושב שהוא יגרום להרתעה, הוא יגרום לשפיכות דמים. אני לא רואה בזה שום ערך ביהודי או מדיני. חוות הדעת של מערכת הביטחון היא נגד הדבר הזה. טרוריסטים שמבקשים את נפשם למות לא לא ייצאו לפיגועים. להיפך, כשיהיה מישהו שהוא אמור לצאת להורג זאת תהיה תשתית הרבה יותר גדולה לפיגועים שיבואו מסביב".

לדבריו: "כשיש סכסוך לאומי עם טרור, שאני לא מצדיק אותו כמובן, החוק הזה יהיה דלק למדורה. החוק הזה הוא לא נכון ומה שאני מבין שזה יעלה לקריאה טרומית ואז יביאו את זה לדיון בקבינט, אם אנחנו רציניים, לא יותר נכון קודם לעשות דיון ולגבש עמדה? מביאים דבר חקיקה כדי לשרת את הטיקטוק וזה לא דבר רציני".

אנחנו עוברים לדבר על רפורמת המשפט וגנץ מסביר את התנגדותו: "מה שמוצע כרפורמה משפטית הוא בעצם משנה משטר במדינת ישראל. אני חושב שנדרשת רפורמה, אפשר לפתוח את מערכת המשפט".

יו"ר 'המחנה הממלכתי' מציב את עקרונות המשא ומתן שלו: "לא מוכנים לפוליטיזציה של מערכת המשפט, אמרנו שצריכים חוק יסוד החקיקה שיקיף את כל הנושאים בצורה המסודרת, רוצים שיהיה שירות לאזרח מה שלא קיים היום ולא מוכנים שתהיה תוכנית המשך".

על המחאה ברחובות אומר גנץ: "אני חושב שהיא מאוד חשובה ואני קורא לה להמשך, ובלבד שהיא תהיה ללא אלימות וללא הסתה. לא אלימות, על פי חוק, בתיאום עם המשטרה".

"אני מתבטא, אני נגד הסתה, אני נגד אלימות, יצאתי נגד הכרזות של 'ביבי בוגד', אני אומר לכולם: כדאי להרגע, את המחאה כדאי להמשיך", אומר גנץ באשר להסתה הקיימת בצל המחאות.

לדבריו: "אני רואה את הקרע בעם, אני מדבר עם הרבה מאוד אנשים, אני מסתובב בתוך המחאות. ישי, מדובר באנשים שנתנו את כל חייהם למדינת ישראל".

גנץ מזהיר מפני משבר כלכלי: "אני רואה את הנזק, אני אומר לכם שמילארדים של שקלים כבר עוזבים את המדינה, מילארדים של שקלים לא ייכנסו. מי שייפגע כתוצאה מהמשבר הכלכלי הזה - מעל הכל אלו השכבות החלשות, צריך פשוט לעצור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר