"מאיימים לרצוח אותי"

"אדריכל רפורמת המשפט"; מנכ"ל פורום 'קהלת' מאיר רובין בריאיון בלעדי | צפו

הטענות שפורום 'קהלת' ניסח את רפורמת המשפט; הפשרה שהובילו יריב לוין ושמחה רוטמן; מתווה הנשיא שלדבריו פוגע בימין יותר מהמצב הקיים; האיומים על חייו; ההפגנות והמתקפות מהסיעות החרדיות | מנכ"ל 'קהלת', מאיר רובין, בריאיון לישי כהן באולפן (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג. מפיק: איציק אוחנה )

באופוזיציה טוענים שוב ושוב שפורום 'קהלת' הוא העומד מאחורי רפורמת המשפט שמקדמת ממשלת נתניהו השישית, גם חלק מחברי הכנסת בימין הודו שאכן אנשי 'קהלת' מעורבים בגיבוש הרפורמה, ובחודשים האחרונים אין מי שעסק ברפורמת המשפט ולא שמע לפחות פעם אחת את השם 'קהלת'.

בריאיון מיוחד באולפן 'כיכר השבת', מתייחס מנכ"ל הפורום, מאיר רובין, לרפורמת המשפט, דוחה את מתווה הנשיא, קורא להידברות, מתייחס לפשרת הריכוך של הקואליציה, לחשש ממשבר כלכלי, להפגנות נגדו והאיומים על חייו. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

רובין דוחה את הטענות שהוא אדריכל הרפורמה: "בשום אופן לא, שר המשפטים לוין נבחר לכנסת ב-2009, הנאום הראשון שלו היה על נחיצות רפורמת המשפט. עו"ד שמחה רוטמן הקים ארגון שמטרתו לקדם רפומה במערכת המשפט".

באשר לפשרת רוטמן לוין מהלילה אומר רובין: "אני לא מכיר פרטים נוספים, אני חושב שהציעו מתווה מתון מאוד מאוד מאוד, שעונה באופן מלא לכל הדרישות ולכאבים שהציגו מתנגדי הרפרומה, אם הם יתנגדו גם לזה - אפשר לחשוד בכנות של המניעים שלהם".

מאיר רובין בריאיון לישי כהן באולפן 'כיכר'

מנכ"ל 'קהלת' מתייחס לעומס החקיקה שתוכנן, מה שאולי הוביל לגל המחאות: "בית המשפט העליון ב-1995 הביא בפעם אחת שינוי גדול, לקח זמן להבין במה מדובר, מאז אף אחד לא הצליח לשנות כמעט כלום. באו לוין ורוטמן והחליטו לקדם רפורמה, קטונתי מלהסביר להם מה עובד ולא עובד כשעד היום כל דבר אחר- נכשל".

בשלב הזה עובר רובין לדבר על החשש ממשבר כלכלי: "תבדילו בין השאלה מה הרפורמה עושה לבין השאלה מה קורה במציאות. למדתי משפטים וכלכלה, אני לא מכיר כלי כלכלי יעיל להבדיל בין ההשפעה של הרפורמה לבין ההתנגדות. יכול להגרם נזק כלכלי חמור למדינת ישראל - אם ציבור גדול יטען שהוא מאבד אמון במוסדות, הדברים האלה גורמים נזק אמיתי, זה בוודאי שיקול שצריך לשקול, מכל הצדדים. המצב כרגע שהכלכלה הישראלית נפגעת מהשיח, זאת עובדה, יש פגיעה. את החלוקה בתוך הפגיעה, מה כתוצאה מהרפורמה לבין מה קרה משפה מאוד בוטה של מתנגדי הרפרומה, כולל פירוק הצבא".

רובין דוחה את מתווה הנשיא: "אם הייתי צריך לבחור אם אני נשאר במצב הנוכחי לשלושים השנים הקרובות או לוקח את המתווה של הנשיא? הייתי משאיר את המצב כפי שהוא היום".

מנכ,ל 'קהלת' התייחס להפגנות מול משרדו בירושלים ואמר: "היו מאות מפגינים והיו כמה עשרות רעולי פנים שעלו ונעלו את דלת הכניסה, אנחנו סופגים איומים, גם לרצח, אני חושש מפגיעה בצוות שלי. אני חושש מרצח פוליטי נוסף".

צפו בריאיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר