פרסום ראשון

'הורים בלי שקל': רבנים ומנהלים בדיון חירום על שכר הלימוד

זעקת ההורים מזה וטענות מנהלי המוסדות מזה, לגבי להמשך תשלום שכר הלימוד בעיצומו של משבר הקורונה - עמדו במרכזו של דיון חירום שכינסו מספר דיינים בכירים, ויובילו להחלטות מעשיות (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"ש רוזנברג והגר"י סילמן, ראשי בד"צ בני ברק (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

פרסום ראשון: המצב הקשה אליו נקלעו אלפי אברכים ומוסדות הלימוד במגזר החרדי בשל נגיף הקורונה שגזר על כלל הציבור משבר כלכלי חמור, הוביל אמש (רביעי) לדיון חירום בין מנהלי המוסדות לבכירי הדיינים.

הורים לילדים, בחורים ובנות סמינר, מביעים בתקופה זו את דאגתם מהמצב הכלכלי, וחוששים כי יקרסו תחת הנטל. "בתקופה זו, שאין הכנסות כי רבים מאיתנו נשארים בבית ולא עובדים, וההוצאות נשארות אותן הוצאות, אנו מסוגלים לקרוס" - זהו המשפט החוזר ונשמע מפי כל מי שפירט את חששותיו, בשיחה עם 'כיכר השבת'.

בשל כך התקיים אתמול כאמור דיון חירום בין בכירי הדיינים ומנהלי המוסדות, שמטרתו היתה הגעה לשורת הוראות הלכתיות מפורטות, שיפורסמו מחר ביומונים החרדים, בהן באים הדיינים לקראת ההורים הקורסים תחת הנטל.

בדיון השתתפו ראב"ד בד"צ בני ברק הגאון רבי שריאל רוזנברג, האב"ד הגאון רבי יהודה סילמן והדיינים רבי יעקב פרבשטיין ורבי מרדכי סילמן, שריכזו את פירוט ההוראות למעשה.

מצד מנהלי מוסדות החינוך השתתפו, בין היתר: אברהם פינזל, שלמה ברילנט, קובי רוזנשטיין, צבי רבינסקי ויצחק ויזל.

אחד מההורים תיאר בעבר ל'כיכר השבת': "מלבד שלוש בנות ושני בנים, בבתי ספר ובתלמודי תורה, יש לי עוד שני בחורים בישיבה. אני מגיע לתשלומים עצומים בחודש רגיל, ובחודש הקרוב כנראה לא יהיה לי מהיכן לשלם את שכר הלימוד".

מבדיקת המערכת עלה, כי הורה לבת בסמינר משלם לפחות 1,000 שקלים בחודש, כאשר סכום זה משתנה בהתאם למסלולי הלימוד בהם בחרה הילדה להשתלב, והוא אף מגיע לעתים קרובות עד אלפיים שקלים מדי חודש.

ח., אם לילדה באחד הסמינרים המוכרים בעיר ירושלים, סיפרה בשיחה ל'כיכר השבת' כי מלבד שני ילדיה הלומדים בישיבות, שעבור כל אחד מהם היא משלמת כ-1,200 שקל, שלוש מבנותיה לומדות בסמינר הגובה על כל ילדה סכום של 1,300 שקל בחודש.

עוד עולה מבדיקת 'כיכר השבת', כי המצב בחינוך החרדי מורכב מכמה סיבות, וכלל לא בטוח שהחזרי שכר הלימוד להורים יתבצעו כמו במגזר הכללי.

לדברי בכיר חרדי, מוסדות הפטור והחינוך העצמאי מתוקצבים בין 55% ל-70% ממשרד החינוך, כך שאין מספיק תקציב בשביל לממן את משכורות המורות והמלמדים, שממשיכים בלמידה מרחוק גם בימים אלו. לכן, לדבריו, שכר הלימוד קריטי גם בחודש שכזה.

"בחודש ניסן בלאו הכי משלמים ההורים מדי שנה שכר לימוד, למרות ימי החופשה שבו. השאלה תבוא לפתחנו שוב בעוד חודש, ואז נאלץ להתמודד מצד אחד עם בקשות הורים להפחית שכר לימוד, ומנגד עם חלוקת משכורות למורים ומלמדים" הסביר הבכיר מהנהלת המוסדות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר