קידוש ה' • צפו

ראיון: "כך גרמתי לאלפי יהודים לשמור שבת אחת בשנה"

רבה של דרום אפריקה, הרב זאב גולדשטיין הגיע לאולפן 'כיכר השבת' וסיפר על המיזם הגדול שלו, 'השבת העולמית'. הרב מספר איך הגיע ליותר מ-1600 ערים ששומרים שבת (בעולם)

כיכר גלובל | כיכר השבת |
(מנהל אולפן: אריאל ליבא)

הרב זאב גולדשטיין, רבה של דרום אפריקה, הגיע לאולפן 'כיכר השבת', ודיבר על המיזם המיוחד של 'שבת עולמית'. בהמשך גם סיפר על האתגרים העומדים בפני יהדות דרום אפריקה.

הרב גולדשטיין, עומד מאחורי היוזמה שבה יהודים מכל העולם שומרים שבת אחת בשנה, השבת הזו - תתקיים השבת, פרשת "וירא" ועשרות אלפי יהודים מכל רחבי העולם כבר קיבלו עליהם לשמור את השבת.

"בהתחלה חשבתי לעשות את המיזם הזה- שנהפך למפעל רק בדרום אפריקה שם אני מכהן כרב, וגם שם לא חשבתי שהמיזם הזה יצליח, ברוך השם הייתה הצלחה מעל ומעבר למשוער והיוזמה המיוחדת הזו התפשטה לכל איפה שיש קהילה יהודית, זה מדהים בעיניי".

"הטרחה הייתה שווה, ב-2014 הפצנו וידאו מהפרויקט שלנו והזמנו את כל היהודים להשתתף, ואני יכול להגיד שחמש שנים אחרי היוזמה יש יותר מ-1600 ערים במאה מדינות - בכל רחבי העולם שיהודים קיבלו על עצמם שלמור שבת אחת בשנה".

בהמשך דבריו, סיפר הרב גולדשטיין למה ליהודים יש את הרצון והחשק לשמור שהבת והרחיב על התפקיד שלו כרב מדינה, על קשריו עם גדולי הדור והיחסים עם מדינת ישראל.

צפו בראיון המלא

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר