"היה לי הסכם עם בעלי שאני עם פאה רק בהופעות"

השבוע ארחנו ב"נפלאות" את גיתית שפירא, הנשואה לטייס. בררנו איתה מה הכי מאתגר בנישואים הללו ומה היתה מייעצת לצעירות ממנה שעושות דרך בחזרה בתשובה, כשהבעל מחוץ לעניינים (אקטואליה, כיכר TV)

מירי שניאורסון | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

פרשת שלח מעלה שאלות רבות. המרגלים חזרו מהארץ ובפיהם פרשנות שגויה: בידיהם פירות ענקיים בלי כל פרופורציה. הם סיפרו על ענקים, נפילים שיש בארץ, היו בעיניהם כחגבים. רש"י מסביר שהם היו בנים של מלאכים שבאו לארץ כדי לעובדה.

המרגלים אמרו: אם המלאכים לא הצליחו, מי אנחנו הקטנים שנצליח? ואכן, מלאכים לא מסוגלים להתמודד עם העולם, אבל אנחנו כן. בנו חפץ ה׳ וזו הגדלות שלנו ובתוך הארץ נכניס קדושה.

המרגלים חזרו ואמרו אמת לאמיתה, אך הוסיפו את המסקנה שלהם - ״לא נוכל״. והרי הם לא התבקשו לעשות דבר!

כך גם אנחנו, בדברים מסוימים אנו מרגלים התרים אחר הדרך הטובה ביותר לעשות דבר, אך אסור לנו להגיד ״לא נוכל״. גם בדברים הנוגעים לאחרים, כשאנו מתבקשים לתת חוות דעת על אחרים, ניתן אותה ללא המסקנות האישיות המוטות שלנו.

בני ישראל יכלו להיכנס לארץ תחת הנהגת יהושע, בלב שקט - והיה נחסך הסיפור העגום והמגפה שהשתוללה ורק בשל חטא המרגלים לא כך היה.

תורת החסידות יודעת שהכניסה לארץ חייבת להיות ברצון ומתוך שמחה. רק אחרי שאת רואה בעיניים כמה טוב ה׳, את מאמינה. אך לא די באמונה, מטרת העבודה בעולם היא שגם הגוף יקבל את דברי ה׳. כשרואים בעיניים גשמיות את הפירות הטובים של הארץ, משתכנעים שדברי משה אמת וטוב לנו להיכנס לארץ המובטחת. הגיע קץ הנדודים והסבל. זה הזמן לשים את הפחדים והכאבים מאחור ולזרז את בשורת הגאולה ולזכות לארץ ישראל השלמה.

גאות להציג את האורחת שלנו: גיתית שפירא, נשואה לעודד, טייס אלעל + 2 בנות ושתי נכדות.
גיתית היא פרויקטורית חסידית, עוסקת באבחון וטיפול רגשי, בעלת המופע "הטייס והחסידה", מפתחת פרויקט "שערים",
גדלה בהמון מקומות וכיום בכפר טרומן, הכי אוהבת להפיץ מעיינות וממש לא אוהבת להיות בלחץ.

בררנו איתה איך זה להיות אישה דתית, חובשת פאה ורעיה של טייס, מה הכי מאתגר בנישואים הללו, מה החזון שלה לגבי המופע, למה הייתה חוזרת בחייה הקודמים ומה היתה מייעצת לצעירות ממנה שעושות דרך בחזרה בתשובה כשהבעל מחוץ לעניינים - וזה רק על קצה המזלג. צפיה חובה, כבר אמרנו?

פאה: פאות טילי, בני ברק

איפור: דיני רבינוביץ, כפר חב"ד

טיפוח: יעלת חן, ירושלים

הכותבת היא מנטורית ברוח יהודית, נשיאת ארגון הנשים נפלאו"ת מתגברות, מרצה, מנחה ושליחה בתקשורת.

mirisch1@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר