בריאיון לשליח 'כיכר' לקרבות

הגר"ד לאו: "אנו נקבל פליטים - תושבות יקבלו רק יהודים"

הרב הראשי לישראל נחת היום במולדובה, וביקר את אלפי הפליטים שהגיעו מאוקראינה. בשיחה עם 'כיכר' הוא מסביר, "המסקנה - כל מי שאין לו בית יתקבל אצלנו, אך רק יהודים יקבלו תושבות" (חרדים)

ישי כהן, מולדובה | כיכר השבת |
הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו בשיחה עם 'כיכר השבת' (צילום: כיכר השבת)

הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, נחת הבוקר (חמישי) במולדובה לביקור בזק בקהילה היהודית במולדובה בראשות הרב פנחס זלצמן, שקלטה אלפי פליטים מאוקראינה, בשיחה עם שליח 'כיכר השבת' לקרבות, הוא מספר על בית הדין המיוחד שהוקם, על החששות ועל מה הוא הולך להגיד ליהודים הפליטים.

הריאיון המלא

מה הרב עושה כאן?

"באתי כדי להגיד מילה טובה לפליטים שיצאו מאזורי הלחימה והגיעו לכאן למולדובה. באתי גם להגיד מילה טובה לאלו שמקבלים את פניהם בצורה חמה וטובה כל כך".

"בנוסף, באתי כדי לתת מענה לשאלות הלכתיות סבוכות שהתעוררו בעקבות המלחמה. רבה הראשי של מולדובה ביקש ממני להגיע, ומילאתי את בקשתו, ואני מתפעל מהעשייה הגדולה שלו".

מה אומרים לפליטים?

"כל אחד צריך להתפלל וגם אני צריך להתפלל לקדוש ברוך שייתן לי את המילים הנכונות והמתאימות לכל אחד ואחד מהפליטים".

"צריך להסתכל על החלק של הכוס המלאה, ואני חושב שמי שהצליח לשרוד ולהגיע לפה, הוא צריך להסתכל על החלק הטוב של הסיפור - וזה מה שאני אומר לאותם פליטים".

שומעים על בעיות של בירור יהדות, איך מתמודדים עם זה?

"בשביל זה יש את בתי הדין ויש את הדרכים למצוא פתרון וזו גם הסיבה שאני הגעתי לפה בעצמי, יש לנו את הדרכים לבדוק את הבירורי יהדות".

הרב הקים בית דין מיוחד, נכון?

"נכון. הקמנו בית דין של שלושה דיינים בדימוס, כי לא רציתי להפיל את הדיונים הללו על הדיינים שעובדים עכשיו - כי גם כך יש להם עומס עבודה גדול. מדובר בדיינים מנוסים שמכירים את כל הפרטים".

הרב מבין את החשש שיעלו פליטים לא יהודים?

"מה השאלה בוודאי שאני מכיר. אך חשוב לדעת, שאנחנו נקבל כל אחד שאין לו בית. אבל כתושבים או כאזרחים נקבל רק יהודים ואנחנו נעשה את המאמת המוטל עלינו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר