הקלע עתר נגד קיום הגמר בשבת

אבישי ברט, קלע שומר מצוות, הגיע לגמר אליפות ישראל בקליעה, אך הגמר מתקיים בשבת. הוא עתר בדרישה להזיז את המשחק לאמצע השבוע, "כפייה דתית" (חדשות ספורט)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט - פלאש90)

עתירה נגד הכפייה החילונית: אבישי ברט העפיל לגמר אליפות ישראל בקליעה באקדח אוויר, הגיש עתירה לבית המשפט כנגד קיום גמר האליפות בשבת וזאת בשל היותו שומר שבת ובשל כך לא יוכל להשתתף ולממש את עלייתו לגמר.

העתירה הגיעה לאחר שאשתקד העפיל בפעם הראשונה לגמר, אך אז החליט שלא לעתור ולכפות את קיום האירוע שלא בשבת כפי שעשה הפעם.

לגל"צ אמר אבישי כי מאמציו לשנות את מועד התחרות לשבת נתקלו בטענות כי מדובר בכפייה דתית. "לטענתם, עצם זה שאני מנסה להזיז את מועד התחרות לאחד מימות השבוע הוא כפייה דתית. נראה לי שאליפות ישראל, כדי שהיא באמת תהיה פתוחה לכל עם ישראל, לא יכולה להתקיים בשבת. כשהיא מתקיימת בשבת היא מונעת מציבור שלם של שומרי שבת להשתתף בה", אמר.

פרקליטו הפרופסור אביעד הכהן אמר: "יש פה פגיעה קשה מאוד בשוויון ההזדמנויות. מדובר בקלע שעשה דרך ארוכה עד שהגיע לקו הגמר, ופתאום אומרים לו שהוא אזרח סוג ב'".

הוא הוסיף כי "יש כאן פגיעה בחופש הדת, מכיוון שהסיבה היחידה שבעטיה מונעים ממנו להתחרות כשווה בין שווים היא שמירת המצוות שלו, שמירת השבת שלו".

היועץ המשפטי של התאחדות הקליעה, עורך דין איל יפה הגיב לטענות: "לפנינו עתירה שמטרתה לשנות סדרי עולם שמקובלים בספורט הישראלי עשרות בשנים, ולאלץ את התאחדות הקליעה לנסות לעשות תחרות במהלך השבוע כאשר אין באפשרות האיגוד לגייס ולהביא מתנדבים ושופטים. בנוסף, חלק גדול מהקלעים לא יכול להתחרות במהלך השבוע".

בעקבות עתירתו של הקלע, יו"ר שדולת הספורט, ח"כ יואל רזבוזוב 'יש עתיד' הגיש בקשה לדיון מהיר בוועדת החינוך התקרבות והספורט, בנושא תחרויות הספורט המתקיימות בשבת.

"למרות שרוב בני הנוער והילדים העוסקים בספורט מתחרים, נכון להיום, בשבתות, עלינו כנבחרי ציבור לתת הזדמנות שווה לכל הספורטאים ללא כל קשר לדתם ומידת האדיקות אשר הם מבקשים לקיים... מקרה שכזה מעיד על פגיעה ממשית בחופש הדת, בספורט בישראל – דבר שבמדינה יהודית ודמוקרטית לא יכול לעלות על הדעת", לשון הבקשה.

עוד הוסיף ואמר ח"כ רזבוזוב: "כיו"ר שדולת הספורט וכספורטאי אולימפי לשעבר מפריע לי שספורטאי לא יכול לממש את הפוטנציאל הספורטיבי שלו, רק בגלל שהוא שומר מצוות. חשוב שהספורטאים יבינו שבזירה הבינ"ל לא יתחשבו בכך, אבל כל עוד זה תלוי בספורט הישראלי, אני סבור שיש למצוא את הפתרון המתאים".

"גם כאדם חילוני, אני לא מוכן לקבל את הפגיעה בחופש הדת ואת חוסר שוויון ההזדמנויות שעולה מהמקרה של הקלע, אבישי ברט. אנחנו חיים במדינה יהודית ודמוקרטית ולכן על איגודי הספורט להתייחס לכך", סיכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר