טבעי שזה בריא

10 כוסות התה שינצחו את כאב הראש, הנזלת ונדודי השינה

במקום כדורים, לטבע יש פתרון חם ומתוק שיעזור לכם לנצח את כאב הראש והמשקל העודף. צריך רק לדעת מהו כוס התה הנכון לכל בעיה. 10 כוסות התה שכדאי לאמץ (אוכל בריא)

דינה פלר | כיכר השבת |
כוס של בריאות. תתחילו לחלוט (shutterstock)

תה הוא לא רק התוצאה שמתקבלת משילוב של מים חמים ושקית אפרורית. מסתבר שמלבד היותו משקה פופולרי כל כך, הנוזל החמים והמתוק מסוגל לעזור בהתמודדות מול בעיות בריאות כמו עייפות, עודף משקל ואפילו ריח רע מהפה. הטבע מציע לנו מגוון חליטות צמחים שניתן לקנות או להכין לבד, ואלו מספקות תרומה משמעותית לבריאות וטעם מיוחד ועשיר.

כן כוס התה שלי: 10 חליטות שכדאי לאמץ:

1. אולון

תה אולון הוא תה סיני שמשפר את קצב חילוף החומרים בגוף. חובבי התה אוהבים אותו מאוד גם בזכות הטעם העשיר והמובהק שלו. הוא נמכר בצורת עלים יבשים, וצבע החליטה משתנה מירוק לאדום, בהתאם לריכוז עלי התה במשקה. ככל שהתה אדום יותר, כך הוא מסייע יותר להרזיה. 4 כוסות של תה אולון מאפשרים לאכול קינוח אחד ללא נזק לגזרה.

חליטת אולון (צילום: shutterstock)

2. פסיפלורה

תה פסיפלורה פופולארי מאוד בארצנו, אך כשמכינים אותו לא מהשקיק, אלא מפרחים אמתיים של צמח הפסיפלורה, הוא לא רק טעים, אלא גם עוזר להירגע ולחזור לשגרה בכוחות מחודשים.

3. נענע

תה נענע הוא תרופה מצוינת נגד כאבי בטן שונים, במיוחד עצירות וגזים. תה נענע מרגיע את מערכת העיכול, משחרר את השרירים המכווצים בקיבה ובמעיים. ניתן לשתות תה נענע טהור או להוסיף עלי נענע לתה בכל טעם אחר.

4. ג'ינג'ר

לתה הג'ינג'ר סגולות רבות ומגוונות, ביניהן היכולת לרפא דלקות, להפסיק את כאבי הראש ולהקל על תחושת בחילה. לאנשים הסובלים מכאבי ראש ממליצים ללעוס חתיכות קטנות של ג'ינג'ר, אך טעמו החריף לא אהוב על כולם. כתחלופה טעימה יותר מומלץ להכין חליטה מג'ינג'ר טרי.

5. תה ירוק

תה ירוק שורף שומנים והינו המשקה האידאלי למי שעושה דיאטה. תה ירוק מפחית את התיאבון ומומלץ מאוד לקנח בו את הארוחות הדיאטטיות. כמו כן, תה ירוק מוסיף אנרגיה לא פחות מסוכר וקפה, וכל זאת בזמן שאינו מכיל קלוריות כלל.

תה ירוק (צילום: shutterstock)

6. ולריאנה

תה על בסיס שורש הוולריאנה עוזר להתמודד עם נדודי שינה. כמו כן, מומלץ לשתות חליטת ולריאנה במקרים של כאבי שרירים וגלי חום בגיל המעבר.

7. תה שחור

תה שחור מעניק לנו רעננות נעימה בפה ועוזר להפטר מריח רע מהפה. האנטיאוקסידנטים שבתה השחור מנטרלים את פעילות החיידקים בחלל הפה.

8. שוש קירח

שורש של שוש קירח או בשמו האחר הליקוריץ מפחית את המשיכה למתוקים. התה על בסיס תמצית מהצמח הזה מתוק, אך הוא מכיל רק 2 קלוריות בכוס. אבל חייבים להיזהר עם הצמח הזה, היות והוא משפיע גם על לחץ הדם. לאנשים עם בעיות שונות של לחץ הדם כלל לא מומלץ לשתות משקאות על בסיס תמצית שוש קירח.

9. גינקו

הצמח הזה הגיע אלינו מהמזרח הרחוק וזכה לפופולאריות רבה בארצנו בסכות יכולתו לשפר את תפקודי המוח. התה שמכיל תמצית גינקו משפר את היכולות הקוגניטיביות ואת הזיכרון. הוא מזין את המוח בחומרים הנדרשים לפתרון בעיות מורכבות ומסובכות.

10. סרפד

סרפד הוא חומר אנטיהיסטמיני טבעי, לכן החליטה על בסיס צמח הסרפד עוזרת בכל המקרים של אלרגיות שונות, גודש באף, גירודים וכו'. מומלץ לשתות 30 מ"ל חליטת סרפד פעמיים ביום. מי שלא אוהב את טעם החליטה יכול להוסיף אליה צמחים אחרים ודבש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר