ארבעה כתבי אישום נגד מבצעי הלינץ' בפיגוע בבאר שבע

כשלושה חודשים לאחר הפיגוע בבאר שבע והלינץ' שבוצע בנתין הזר הפטום זרהום שנחשד כמחבל, הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד ארבעת המעורבים בלינץ' על עבירה של חבלה בכוונה מחמירה (חוק)

זירת הפיגוע והלינץ' (צילום: מתוך ynet)

כשלשה חודשים לאחר פיגוע הירי בבאר שבע בו נרצח החייל עומרי לוי הי"ד, ונהרג הנתין הזר הפטום זרהום כתוצאה מירי שגוי לאחר שנחשד כמחבל, הגישה הבוקר (שלישי) הפרקליטות לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד ארבעה מעורבים באירוע הלינץ' שהתרחש לאחר שזרהום נחשד כמחבל בפיגוע הירי.

כתב האישום מייחס לארבעת הנאשמים - קצין שב"ס רונן כהן, חייל צה"ל יעקב שמבה, ושני אזרחים - דוד מויאל ואביתר דמרי - עבירה של חבלה בכוונה מחמירה.

כתב האישום אינו מייחס לנאשמים עבירות חמורות יותר של הריגה או גרימת מוות לאחר שעל פי דו"ח הנתיחה שלאחר המוות, זרהום לא מת כתוצאה מהמכות אלא מהירי שנורה לעברו.

כתב האישום הוגש הבוקר לאחר חקירת החשודים ולאחר שהחשודים נעצרו למספר ימים לפני מספר שבועות, החקירה לוותה על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ובאישורו של פרקליט המדינה, לאחר הליך השימוע שנערך לכל החשודים.

בכתב האישום נכתב כי "בעת שהמנוח שוכב על הרצפה, מדמם, כשהיה ברור לעין כול כי הוא חסר אונים, וקהל רב מסביבו, התקרב אליו הנאשם דוד מויאל והטיח בו בכוח ספסל שהוצב בסמוך, בכוונה לגרום לו חבלה חמורה, נכות או מום. חלק מהנוכחים במקום הרחיקו את הנאשם והרימו את הספסל מעל המנוח, שנותר שוכב על הרצפה.

עוד נכתב כי "סמוך לאחר מכן, ניגשו למנוח החייל יעקב שמבה ואביתר דמרי, ובעטו בו בחוזקה בראשו ובפלג הגוף העליון. כשהמנוח עדיין שוכב על הרצפה ומתבוסס בדמו וחסר אונים, התקרבו אליו קצין שב"ס רונן כהן והסוהר שהיו במקום, הרימו את הספסל והטיחו את הספסל לעבר המנוח על מנת שיהיה מעליו וימנע ממנו אפשרות לזוז".

עו"ד ציון אמיר, סנגורו של קצין השב"ס רונן כהן מסר כי "יש להביע צער עמוק על עצם קבלת החלטה מהסוג הזה נגד רונן כהן. למזלו התנהלותו במהלך האירוע הזה תועדה במצלמות אבטחה שהיו במקום. ניתוח של הסרט מלמד באופן ברור שרונן הגיע למקום מתוך תפיסה של שליחות וסיכון חייו כדי לסייע לנפגעים ולכוחות ההצלה. חבל לי על ההחלטה הזאת. מדובר בקצין מצטיין שכולם גומרים עליו את ההלל והוא לא ציפה לגמול כזה על מעשיו, אך משנפלה ההחלטה יתנהל מאבק משפטי נחרץ על מנת להוכיח את ניקיון כפיו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר