איום: מחר "יום זעם" נגד ישראל באינטרנט

בעקבות המצב הביטחוני המתוח השורר במדינת ישראל בשבועות האחרונים מתריעים כעת גורמי הביטחון על התקפות נרחבות הצפויות מחר כנגד אתרי אינטרנט ישראלים במסגרת "יום זעם" שמארגנים מוסלמים קיצוניים ופרו פלסטיניים בעולם • כך תתגוננו (דיגיטל)

חיים אבני | כיכר השבת |
(צילום: shutterstock)

המצב הביטחוני המתוח ששורר במדינת ישראל בשבועות האחרונים, שגבה עד כה את חייהם של 6 אזרחים, חיילים ושוטרים שנרצחו בפיגועים, מגיע עתה גם לאינטרנט: על פי מידע שהגיע מארגון השב"כ ומרכז הסייבר הישראלי, מחר (שישי) צפויים מוסלמים קיצוניים ופרו פלסטינים מכל העולם להשתתף ב"יום זעם מקוון" נגד מטרות ישראליות.

על פי הדיווחים, אתרי האינטרנט הישראלים צפויים להיות מחר תחת התקפות נרחבות, מכל רחבי העולם. גם אתרי האינטרנט הממשלתיים והשירותים החיוניים במדינה צפויים להיות תחת מתקפה קשה. אלא שבכוחות הביטחון האחראיים על אבטחת המידע, נערכים כעת בכוחות מתוגברים לסכל את הפריצות.

יש ממה לחשוש?

אין זו הפעם הראשונה בה נערכים בישראל למתקפה משולבת ונרחבת על אתרי אינטרנט ותשתיות חיוניות וזו גם הסיבה שאין מקום לחשש רציני. בשנים האחרונות מארגנים ארגונים אנטי ישראליים רבים בעולם "ימי התקפה" כנגד מטרות ישראליות באינטרנט. אך ברוב המכריע של המקרים, ההתקפות נוחלות כישלון מוחץ, כשאתרי האינטרנט כבר למדו להגן על עצמם.

חלק מאותם התקפות מבוצעות על ידי חובבנים, מה שגורם לא פעם לחברות אבטחת מידע ישראליות, כמו גם להאקרים פרו ישראלים, לעלות על עקבותיהם של הפורצים, ולפרוץ לחשבונות הדיגיטליים ולחשבונות התוקפים ברשתות החברתיות. בעבר גם פורסמו תמונות של התוקפים, שצולמו על ידי פריצה למחשבי התוקפים והפעלת המצלמה.

רוב ההתקפות שנעשו בשנים האחרונות כנגד מטרות ישראליות, כללו התקפות פרימיטיביות שנועדו לשבש את הגישה לאתרי האינטרנט על ידי יצירת עומס על השרתים (DDoS). יחד עם זאת, אתרי אינטרנט קטנים שאינם מאובטחים כיאות, עלולים להוות מטרה נוחה וקלה עבור האקרים אנטי ישראליים. כך שאם אתם בעלי אתר אינטרנט, מומלץ להתייחס בכובד ראש לנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר