זוגות חייבים להתאים?

התאמה זוגית: האם יש רק בחנות נעליים?

הכתבה על שידוכים עם בעלי תשובה עוררה גלים, ואליעזר - בעל תשובה שנשוי לבחורה מבית חרדי ביקש להגיב על הכתבה. מדוע לדעתו יותר טוב שבני הזוג יהיו שונים? (זוגיות)

ישראל גינצבורג | כיכר השבת |
(צילום: Nathan Walker on Unsplash)

ישראל שלום וברכה

אני תמיד אוהב לקרוא את הכתבות שלך שנוגעות לפעמים בנושאים לא מדוברים, אך הכתבה האחרונה של "כבעל תשובה אתה 'חמודי' - עד השידוכים, שם אתה לא רצוי" - נגעה באופן אישי בחיי, ואני מרגיש צורך להגיב עליה.

ראיתי שאתה משתדל שלא להביע דעה, ולהציג את מגוון ההשלכות וההיבטים שקיימים בשידוכים שבין בעלי תשובה לחרדים, וכחוזר בתשובה שלמד בעולם הישיבות הליטאי (לדוגמה - למדתי בישיבת "אורחות תורה") חשוב לי לשתף אותך בחווייתי האישית בעניין:

הראש ישיבה שלי בישיבה קטנה (במקרה - אבא שלך), אמר לי פעם שמי שמתחתן עם אישה שדומה לו - יהיה לו קל יותר בחיים, אבל מי שמתחתן עם אישה ששונה ממנו - יהיה לו טוב יותר בחיים.

אסביר את דבריו:

זה ברור שלספרדייה יהיה לה קל יותר להינשא לספרדי, כשהמנהגים הרבה יותר מוכרים לה, ולאשכנזייה יהיה קשה יותר עם מזרחי, כשלדוגמה סגנון השירה המזרחי צורם באוזניה כי היא לא רגילה לכך מביתה.

כך גם בעניין השפה, הורי דוברי רוסית ואם הייתי מתחתן עם בחורה דוברת עברית היה לי ולהוריי הרבה יותר קל. וכך גם בעניין בעלי תשובה - וחרדים, מכיוון שאנחנו מגיעים מרקעים שונים - וודאי יותר קל בחיים להתחתן עם בן/בת זוג מאותו הרקע.

אך למרות זאת - כשמתחתנים עם מישהו מרקע שונה משלך הקשר יכול להיות איכותי לא פחות:

למרות נקודת המוצא השונה, כשיש מכנה משותף או תחומי עניין משותפים - גם אם אתם מגיעים מרקע שונה תוכלו להבין האחד את השני. זה לא יהיה מובן מאליו וזה לא יבוא מעצמו - זה דבר שלומדים עם הזמן בתהליך של עבודה עצמית והשקעה - לקבל אחד את השני ולהבין אחד את השנייה.

אז נכון, זה יותר קשה, אבל בסופו של דבר זה משתלם - המאמץ המשותף של בני הזוג להתלכד סביב מטרה משותפת ולנסות ליצור הבנה ולקבל את השטיקים האחד של השני, את השטיקים החרדיים ואת השטיקים של החוזרים בתשובה מעצים את רמת הקשר וגורם לזוגיות להיות הרבה יותר עשירה.

המאמץ הזה להתמודד עם הרקע השונה האחד של השנייה, גורם לזוג להיות ברמת אהבה יותר גדולה, ודווקא הקושי והשוני יכולים בחלק מהמקרים ליצור קשר מדהים.

באחת הישיבות בהן למדתי, אחד הרמי"ם שהוא חרדי מהמיינסטרים לקח לחתן את אחד מטובי הבחורים בישיבה למרות שהוא היה בעל תשובה, כי כשמישהו משתלב יפה בציבור הוא יכול להשתלב גם בשידוכים.

אז נכון, קיימת גזענות בציבור שנשמרת גם לדורות הבאים, ובדרך כלל משפחה שההורים חזרו בתשובה הם ימשיכו להתחתן עם משפחה מאותו הסגנון, אבל אפשר להשתלב.

עם זאת, אני חייב לומר לך שהכתבה שלך העלתה בי טריגרים של משפטים שהכאיבו לי ששמעתי מחברי, כמו "בעלי תשובה זה סוג ב'" או "אתה הייתה מחתן את הבת שלך עם בעל תשובה?" בנוסף, יש לי חבר טוב, חרדי מבית ודובר יידיש מהבית, שסיפר לי שהסבא רבא שלו היה רבאיי רפורמי, ועד היום זוכרים לו את זה...

לסיכום , יותר קל שכל אחד מתחתן עם מישהי בסגנון שלו , ומהעדה שלו. אבל אם רוצים לבנות קשר של הבנה הדדית אמתית , ואהבה , ניתן להתגבר על קשיים של שוני וכד', כל עוד יש מכנה משותף.

ומקווה שהגזענות תחלוף מעולמנו במהרה!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר