עסקת חברות הגז

איתן כבל: אריה דרעי ובנימין נתניהו צפויים לקבל ממני בג"ץ בין העיניים

האם השר דרעי יבוא ויאמר לוועדה שההסכם המתגבש בין הממשלה לחברות הגז, מאפשר לשקופים וללא-שקופים, כהגדרתו, ליהנות מהנס הזה? איתן כבל מזהיר את דרעי ונתניהו (טור)

איתן כבל | כיכר השבת |
אריה דרעי ובנימין נתניהו (צילום: יעקב כהן )

אמש שלח אריה מכלוף דרעי, שר הכלכלה, מכתב לראש הממשלה, בו הוא מונה רשימת "תנאים" בטרם יחליט להפעיל את סעיף 52 לחוק ההגבלים העסקיים, שמאפשר לנתניהו לבצע את זממו – סגירת עסקה עם חברות הגז בחדרי חדרים ורחוק מעין הציבור, בכסות של הקבינט המדיני-בטחוני.

אמרתי היום בשתי הזדמנויות שונות, הן בוועידת האנרגיה והכלכלה השנתית, והן בכנס שארגנה בכנסת, חברתי לסיעה ח"כ שלי יחימוביץ, שעל פי החוק, חייב שר הכלכלה להגיע להיוועצות בוועדת הכלכלה, עוד בטרם תתקבל ההחלטה בקבינט.

האם השר דרעי יבוא ויאמר לוועדה שההסכם המתגבש בין הממשלה לחברות הגז, מאפשר לשקופים, וללא-שקופים, כהגדרתו, ליהנות מהנס הזה? האם דימונה תהנה מהגז כמו רמת השרון? האם הגז יפסח על ג'אסר א-זרקא וידלג היישר לוילות של קיסריה?

אני בהחלט רוצה שחברות הגז ירוויחו, אבל אני יותר רוצה שהציבור בישראל ירוויח, ולא אתן את ידי לעסקה גרועה לציבור – בעניין הזה הממשלה תפגוש את ועדת הכלכלה מאוחדת ונחושה.

במידה ונתניהו ודרעי יחליטו לפעול בניגוד לחוק, כפי שהסברתי, הם צפויים לקבל ממני בג"ץ בין העיניים.

לא נולדתי בכנסת הגעתי לכאן במקרה, אבל שיהיה ברור – כל עוד אני יו"ר ועדת הכלכלה האינטרס הציבורי הוא נר לרגליי ולא אתן לממשלה לרמוס את הוועדה ואת אזרחי ישראל.

המאמר המלא פורסם בדף הפייסבוק של כבל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר