אני לא מוכן להכיל את השני

לעולם לא ננהג באלימות מפני שזה גם חלק מערכינו המקודשים. אך אף אחד לא יבוא וילמד אותנו דפוסי התנהגות וערכים "להכיל את השונה". הרב אבא טורצקי על גל הגינויים החרדי (חדשות, חרדים)

הרב אבא טורצקי | כיכר השבת |
הרב אבא טורצקי (צילום: ארכיון)

ימים סוערים עוברים על עמנו. לא די לנו מה שאויבנו זוממים בכול רגע לאבדנו, אנו גם צריכים להתמודד עם תופעה בודדת של איש מטורף בראשו, משולהב בדמיונות והזיות משיחיים. שבמעשיו הקיצוניים מנסה להמיט אסון על ציבור שלם של בני אדם הגונים שרחוקים ומגנים ומתעבים בכול פה ובכול דרך כול צורת אלימות שלא תהיה.

אין לאף אדם הרשות לפגוע בגוף של אדם אחר וכשעושה את זה שמו לדיראון עולם בשם רוצח. אנו כחברה חייבים לגנות זאת שוב ושוב ללא הרף, אין להתנהג באלימות בכול צורה ובכול אופן.

אך מה שמקומם אותי מאוד, ושוב ללא כול קשר לגינוי אמיתי בכול צורה לאלימות ולו הקטנה ביותר, היא תהלוכת הכניעה וההתרפסות המתועבת של פוליטיקאים צבועי נפש. שמנסים לייצר בתודעת החברה הישראלית את המונח הכול כך נבוב וחלול "ללמוד להכיל" את השני.

כול פוליטיקאי מתחיל מוכר את נשמתו לשטן במימרות סרק על חובתנו כחברה "להכיל את האחר ואת השונה"

אז זהו שלא... אין שום סמכות לאף אחד מאותם פוליטיקאים או הוגי דעות ללמדנו כיצד ואיך לחשוב.

אנו כחברה שצועדת עם ערכי התורה וההלכה בזים בתכלית הביזוי לאותם אלו שמחללים את שם ה' בעולמו. לעולם לא ננהג באלימות מפני שזה גם חלק מערכינו המקודשים. אך אף אחד לא יבוא וילמד אותנו דפוסי התנהגות וערכים "להכיל את השונה".

לעולם לא נכיל ולא נקבל את התנהגותם של אותם אנשים חוטאים שמבחינת תורתנו הקדושה הם אלו שמקעקעים ביסודות התורה במעשיהם הנוראיים.

לעולם לא נטייח את ערכינו בהתרפסות זולה וכניעת ערכינו אל מול תופעות משונות וחוטאות שמאימות על שלמותו וקדושתו של עם ישראל.

בשם ההכלה הפסולה שלכם לא נזיז גם לא פסיק אחד בתורתנו הקדושה. אין דבר יותר מקודש לעם ישראל מקדושת ישראל ומטהרת הבית היהודי.

כל ניסיון לקעקע באותם יסודות יצוקים כדוגמת אותם צועדים חוטאים הם חרפה ובזיון לעם היהודי וסתירת לחי לקדושת העם והארץ. מבחינת התורה זאת התרבות הקלוקלת והחולנית ביותר שראויה לכול גינוי ולכול סלידה ללא שום פשרה.

היכן הם כל אותם חלולי דעת אשר בעידן של בלבול וערפול מתרפסים אל מול תופעות חוטאות ומחליאות ודורשים מידת "הכלה". כאשר מדובר בהתחשבות בערכי התורה, גם אז תתחשבו בשונה ותלמדו להכיל את האחר?

כאשר מדובר בערכי התורה ומצוותיה תראו אז את כול אותם צבועים שיזעקו חמס על "חופש הפרט" ו"חופש הביטוי".

שם לא תשמע את אותם צבועים מבקשים ל"הכיל" את השונה. ההיפך במלחמה ללא פשרות יעשו הכול למגר את השונה כאשר הוא משויך לערכי המוסר והדעת האמיתיים.

לא ניתן לכם לטשטש את ערכינו ולשבש את תפיסתנו כתוצאה ממעשי חיית אדם רוצח שפל שראוי לכול גינוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר