פנייה לנשיא ריבלין: מנע את הרס "איילת השחר"

יו"ר המועצה הדתית בגבעת זאב שרון דניאל, פונה במכתב אישי לנשיא המדינה ראובן ריבלין ובו הוא מבקש שימנע את הרס בית הכנסת איילת השחר, "איך נמנע מגיחוך בעיני העולם?!" (טורים)

שרון דניאל | כיכר השבת |
בית הכנסת איילת השחר (צילום: יונתן זינדל - פלאש90)

לכבוד כבוד נשיא המדינה

מר ראובן רובי ריבלין הנכבד

שלום וברכה!

אנו פונים אליך מתוקף תפקידך כנשיא מדינת ישראל וכבן למשפחה מיוחסת, שבניה עסקו ביתר שאת בבניין ארץ ישראל וירושלים.

פנייה זו אליך נעשית בדקה התשעים ואחת וכמוצא אחרון ממש, שעה שכלו כל הקיצין ורק התערבותך ממעמדך הרם יהיה בה כדי למנוע תקדים מסוכן, ומניעת החרפה והביזיון הנורא של הריסת בית הכנסת בגבעת זאב.

כידוע לכבוד הנשיא, בימים הקרובים אמור להתרחש אירוע חסר תקדים, כאשר מדינת ישראל עומדת לבצע הרס של בית הכנסת המפואר 'איילת השחר' בגבעת זאב.

בית הכנסת 'איילת השחר' נבנה לפני כחמש עשרה שנה, לאחר שקיבל אישור ראש המועצה המקומית. עד היום שימש כמרכז רוחני וקהילתי עבור כארבע מאות משפחות.

עמותת בית הכנסת נמצאת בתהליכים לאישור ולרישום ראשון של הקרקע, אך ההליכים הסופיים בנושא טרם הגיעו לסיומם. את מעמדו זה של בית הכנסת ניצלו ארגונים קיצוניים ופרו- פלסטינאים (יש דין), ובטענה כי קיים בעל בית ערבי לקרקע, הצליחו להביא לגזירת החורבן המרחפת עליו כיום.

פסיקתו של בג"ץ בנושא מפליאה ומדהימה. כאשר מן הצד השני אין שום מסמך רשמי כלשהו המעיד על בעלות פרטית של הערבי בקרקע, בהיותה קרקע בלתי מוסדרת הנמצאת בעיצומה של מחלוקת משפטית שטרם הוכרעה, בעוד שאנשי קהילת בית הכנסת נמצאים במשך שנים בהליכי רכישה ורישום במנהל האזרחי. החלטה זו של בג"ץ אינה מכבדת את בית המשפט העליון בעיני הציבור הרחב, דתיים וחילונים כאחד.

בית כנסת הוא סמל יהודי, ערכי, מוסרי ותרבותי, אך בראש ובראשונה הינו בית תפילה, מקום קדוש.

על כן הריסת בתי תפילה אסורה על פי המשפט הבין- לאומי, וכן כמובן על פי תורתנו הקדושה, מן האיסור המופיע בתורה בפרשת ראה, איסור נתיצה והריסה: "לא תעשו כן לה' אלוקיכם".

מדינת ישראל מתיימרת להיות זאת השומרת מכל משמר על המקומות הקדושים לכל הדתות. עד אשר הייתה מוכנה לסכן את חיי חייליה כאשר בחרה לכבוש חלקים מירושלים במלחמת ששת הימים באמצעות כוחות חייל רגלים ולהימנע מירי ארטילריה, מחשש לפגוע במקומות הקדושים לנצרות ולאסלם.

כיצד ייתכן אם כן, כבוד הנשיא, כי לאחר כמעט כיובל שנים, בוחרות הרשויות במדינה להביא לחורבן בית מקדש מעט זה, ולא לעשות את כל המאמצים להביא להסדרים יצירתיים בעניין?!

השבוע אנו מציינים שבעים ושבע שנים לאירועי ליל הבדולח. בתי הכנסת המחוללים היו שם סמל לתחילת תקופת חורבן עמינו.

איך נוכל, כבוד הנשיא, להימנע מן הגיחוך שיעלה לעיני כל אומות העולם?! איך נוכל לפתוח פה ולהרים קול על חילול קברים או בתי כנסת על ידי אנטישמיים וניאו-נאצים בחוץ לארץ, כאשר דבר זה יעשה כאן במדינת היהודים על ידי החלטה של שלטונות המשפט בישראל?!

לעומת זאת, הגעה להסדרים בעניין, אפשר וימנעו אנטישמיות ויצירת תקדים מסוכן ביחס לרכוש יהודי בגולה, שאתה כל כך עמל לשמור ולהגן עליו.

מדינת ישראל הינה המדינה היהודית היחידה בעולם כולו. לא ייתכן שיעשו כאן מעשים שהדעת אינה סובלת בשום אופן, ובכל מקום אחר בעולם, היו נחשבים כמעשה אנטישמי מובהק ורק בישראל תתרחש חרפה כזו.

יתרה מזאת, הריסת בתי כנסת הינה פגיעה במעמדה של מדינת ישראל כמדינת היהודים, כפי שנקראה על ידי בנימין זאב הרצל חוזה המדינה.

על כן, עצם מעשה הריסת בית הכנסת, אינו מהווה סוגיה פוליטית זו או אחרת, כמו גם סוגיה משפטית או חוקית גריידא, אלא חבלה באחד מן הסמלים העיקריים של תרבות ישראל לדורותיה.

אנו פונים אליך, כבוד נשיא המדינה, מר ראובן ריבלין הנכבד, מתוקף תפקידך כאזרח מספר אחת במדינת היהודים ומכוח מעמדך כסמל לתרבות הישראלית העכשווית, כמו גם המשך לתרבות היהודית עתיקת היומין של עמנו - לצאת בקריאה למנוע לאלתר את גזירת חורבן בית הכנסת 'איילת השחר' בגבעת זאב, העתידה להתבצע בעוד ימים מספר ממש, ולהבהיר כי יהודים לא הורסים בתי כנסת בארץ ישראל!

נבקשך לקרוא למציאת הסדר ביניים יצירתי אשר ימנע את התקדים הנורא הזה.

קריאתך זו, תצטרף לפועלם של נציגי ומנהיגי קהילות ישראל לאורך הדורות בארץ ובעולם, שהשתדלו בכל מאודם לשמור על נכסי צאן ברזל אלו של עם ישראל, כדוגמת תלמידי הגאון מוילנא, שהצליחו בעמל רב לבנות את בית כנסת החורבה בעיר העתיקה בירושלים ולהשיג מן השלטון העות'מאני הבנה והיתר על שמירת בית הכנסת וכבודו כמקום קדוש.

כמה כואב, כבוד הנשיא, כמה כואב ואבסורדי, כי בשנת תשע"ו, שישים ושבע שנים למדינת ישראל, עדיין צריכים להשתדל אצל השלטונות מפני הרס של בית כנסת בארץ ישראל, והדברים אינם ברורים ומובנים מאליהם.

כמו כן, נבקש להיפגש עמך פגישה דחופה לצורך קידום סוגיה דחופה זו בהקדם האפשרי.

בברכת חזק ואמץ, עשה והצלח. בטוחים ומצפים לפועלך ולהתערבותך המידית בנושא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר