חדירת כלי הטיס מסוריה: שלושה ניסיונות יירוט כושלים

בצה"ל ממשיכים בתחקיר בעקבות חדירת כלי טיס לא מאויש מסוריה לשטח ישראל. בתחקיר הראשוני עולה כי כלי הטיס זוהה עוד לפני שחדר והיה במעקב. שני טילי פטריוט שוגרו ולא פגעו וכן טיל נוסף נורה לעבר המטרה. עדיין לא ברור מהו דגם כלי הטיס (צבא)

רון בן ישי, ynet | כיכר השבת |
ניסיון היירוט (צילום: דוברות עיריית צפת)

התחקיר נמשך: לאחר חדירת כלי הטיס הלא מאויש משטח סוריה לישראל, הערב (א') מתברר כי הוא זוהה עוד לפני שחדר לשטחנו והיה במעקב מלא על-ידי חיל האוויר. מהתחקיר הראשוני עולה כי בוצעו שלושה ניסיונות יירוט, אך לא זוהו פגיעות.

התחקיר עדיין לא העלה את זהות כלי הטיס, שהצליח לחזור על עקבותיו ולשוב לסוריה. שני טילי פטריוט שוגרו מהסוללה שמוצבת באזור הגליל ופספסו את המטרה. טיל נוסף שוגר לעבר המטרה וגם לא פגע. עדי ראייה ברמת הגולן דיווחו על מטוסי ומסוקי קרב שחגו באזור וייתכן שאחד מהם שיגר את הטיל השלישי.

בשעה 17:04 נשמעה אזעקה ביישובי רמת הגולן לאחר שכלי טיס לא מאויש זוהה חודר לשטח ישראל. בעקבות שיגור הטילים נפלו.

שברים באזור רמת הגולן והגליל העליון. לחדר מיון במרכז הרפואי זיו בצפת הובאה נערה בת 14 ששהתה בקיבוץ איילת השחר בעת פיצוץ טילי היירוט, ונפצעה כנראה מרסיסי הפטריוט. ד"ר יוסף נביה, מנהל חדר המיון במרכז הרפואי זיו, מסר כי הנערה טופלה באופן ראשוני על ידי רופא קהילה ורק לאחר מכן הובאה לחדר המיון. "היא סובלת מפציעה כ-3 ס"מ מעל ברך רגל שמאל, ותוכנס לצילומים כדי לבדוק שאין חדירה של הרסיס" אמר ד"ר נביה. "הילדה במצב רוח טוב ומצבה מוגדר קל".

אדם שהיה עם הנערה שנפצעה סיפר ל-ynet: "היינו במגרש הכדורגל בקיבוץ כאשר שמענו את הפיצוצים וראינו את העשן בשמים. זמן קצר לאחר מכן התחילו ליפול שברים מהשמים, אחד מהם פגע בעץ שהיה לידינו ואחר כך פגע בנערה, שנפצעה באורח קל. לא הייתה אזעקה לפני כן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר