קריאה לתאגיד: גייסו אנשי תקשורת חרדים, זה ישתלם לכולם / אלי שפירא

האנשים שלנו אמנם לא למדו ליב"ה, אבל באים כל בוקר לעבודה עם רעב בעיניים, כישרון מתפרץ וכריזמה שניתזת לכל עבר. למדנו לבד, למדנו קשה, והגענו להישגים עיתונאיים מכובדים. הגענו למקומות של השפעה, יצרנו חדשות ולא פעם גם דיון ציבורי. אלי שפירא קורא לתאגיד לגייס עובדים חרדים (ברנז'ה)

אלי שפירא | כיכר השבת |
אילוסטרציה (Nati Shohat/Flash90)

באמת שאף אחד לא ראה את זה מגיע. כל כך הרבה נושאים וסוגיות הרות גורל מעסיקות אותנו כאן במציאות הישראלית, לא חשבתי שהנושא שיתפוס כותרות בומבסטיות בכל המדיה, יהיה דווקא סיפורו של "התאגיד".

למי שלא בעניינים, נסביר כי מדובר במגה-רפורמה שמתכוונים לבצע ברשות השידור, המוכרת לכם מערוץ 1, רשת ב', רשת ג' ועוד. מסתבר שהחבר'ה שם התעצלו לעבוד והתרגלו לנוח על זרי הדפנה, עם משכורות מנופחות, תנאי פרישה הזויים ובעיקר - חוסר המחויבות לרייטינג. שהרי אין זכייניות, אין פרסומות ויש מיליונים שזורמים אליהם מכספי משלם המיסים, אז מה רע בעצם?

הגיעה המדינה והחליטה לעשות סדר. רפורמת על. כזאת שתשנה את כל המערכת הסבוכה הזאת מהייסוד, תרענן את השורות, תגייס לשורותיה טאלנטים חדשים, כתבים צעירים ונמרצים עם דם חדש ואש בעיניים, ויאללה יוצאים לדרך.

אחסוך מכם כעת את הדיון המתיש אם צריך להיות שידור ציבורי בישראל או לא. אבל, אם כבר יש, אז שיהיה טוב. וכאן חברים, מגיעה עצת הזהב שלי. אולי הצעה שיכולה מאוד להועיל לכם, החברים בתאגיד שרוקם עור וגידים בימים אלה ממש.

עשרות שנים מתקיים כאן שיח סביב הדרת מגזרים שלמים מבימת המדיה המרכזית. אז נכון, יש את ההוא, ויש את זה... אבל ההוא לא ה"הוא" וההיא לא ה"זה", והגיע הזמן לדבר תכל'ס. התקשורת החרדית התפתחה בשנים האחרונות למימדים עצומים ורחבים, הן במישור הכמותי ובעיקר במישור האיכותי. אם פעם, לפני 10 שנים, היה ואקום תקשורתי חרדי הכולל תחנת רדיו אחת, שני עיתוניים מפלגתיים וזהו, היום אנחנו נמצאים בעיצומה של תעשיית תקשורת דינאמית, מבעבעת, פורחת ומתרחבת. הן בפרינט, הן בניו מדיה, באתרים ובתחנות הרדיו.

כן, נודה על האמת. האנשים שלנו אמנם לא למדו ליב"ה, וחלקם אולי לא עשו צבא ולא עברו את כור ההיתוך התקשורתי של גל"צ. חלקם בוגרי ישיבות שספוגים במושגים ובהווי הישיבתי, אבל תאמינו לי, הם באים כל בוקר לעבודה עם רעב בעיניים, כישרון מתפרץ וכריזמה שניתזת לכל עבר. האנשים שלנו, של התקשורת החרדית, עברו את בית הספר לתקשורת הכי טוב במדינה. משהו כמו "האוניברסיטה הפתוחה של התקשורת החרדית". למדנו לבד, למדנו קשה, והגענו להישגים עיתונאיים מכובדים. הגענו למקומות של השפעה ויצרנו חדשות, לא פעם גם יצרנו דיון ציבורי.

עד היום התבשרתי על שתי דמויות מהציבור החרדי שמצטרפות לתאגיד. כבודם במקומם, אבל זה מעט מידי, ואני מקווה שלא יהיה מאוחר מידי. דווקא לנו, אנשי התקשורת החרדיים, שלמדנו את צפונות המדיה להמונים מתוך שאיפה אמיתית להבין את כללי התחום לעומק, דווקא אנחנו - שלא היינו עטופים בצמר גפן גל"צי מגונן, אלא קפצנו למים לבדנו, היינו שם לבד במים הסוערים, אנחנו והכישורים שיש לנו להציע בלי עזרה מקצועית של איש - הגענו ברוך השם רחוק.

זה הזמן לפנות לתאגיד השידור החדש ולומר: גייסו אליכם חרדים מתחום התקשורת, כולנו נרוויח. התאגיד ירוויח כוח אדם איכותי ורעב לכבוש פסגות, והחרדים ירוויחו הכרה ציבורית, כזאת שלא מציגה אותנו כצועקי "שאבע'ס" וזורקי טיטולים על שוטרים. תאמינו לי, זה ישתלם לכולם.

ואחת קטנה לסיום: אם לא יילך לכם בתאגיד, אתם תמיד יכולים להשתתף באלבום החדש של ליפא שמעלצר, שמחפש כישרונות מבוזבזים כדי לשלב אותם באלבומו החדש. משהו בסגנון של "ליפא קורא לך" נגיד? עם האודישנים והכל? יכול להיות שוס היסטרי. אני מבטיח לצפות בשידור חי ולהצביע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר