טור אישי

מנהרת הפרוטוקול // אברהם דוב גרינבוים

דוברות ראש הממשלה הזינה את הפרוטוקולים של השנים האחרונות וערכה חיפוש אחר המילים הבאות: מנהור, מנהרה, איום קיומי, מנהרות, מתחת לאדמה, איום אסטרטגי (מאמרים)

אברהם דוב גרינבוים | כיכר השבת |
מנהרה בעזה. אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib / Flash 90)

היו אלו שבועיים בהם ירד ראש הממשלה אל העם. מצוק איתן מושבו ירד אל פשוטי העם. טוב, לא ממש פשוטי, אלא לכל מי שאוחז בעט ומקלדת ופונה לקהל, בבחינת דולה ומשקה.

העיתונאים נכנסו ובאו למעון שברחוב קפלן בירושלים. ראש הממשלה ישב נינוח, משוחרר ומאוד ידידותי. הסיבה האמיתית: סקירת השגי הקדנציה האחרונה במלאת שנה לבחירות. הסיבה הלא אמיתית: אחרי התנזרות כה ארוכה מהתקשורת אולי כדאי לשנות פאזה ולדבר על ליבם של אנשי התקשורת.

החרדים גם היו ברשימה. נדחסו להם כעשרים מושכי עט לחדר האדמדם במעון, הפקידו את טלפוני הנייעס והפושים בחוץ ונכנסו לקבל מסרים ותדרוכים באופן בלתי אמצעי.

נתניהו ישב נינוח מאוד והשרה אוירה רגועה. יש לי את כל הזמן שבעולם כדי להעביר לכם את כל האמת, מה שהתקשורת מסתירה מכם. ואז החל נתניהו כמו מורה טוב לצייר על לוח מחיק ולהצביע באינפרה ירוקה על מסך הפלאזמה שהקרין מצגת מיומנת שהוכנה בקפידה ע"י הדוברות המסורה.

השיחה עצמה שארכה כשש שעות נחלקה לשניים. החלק הראשון של קרוב לשעתיים הוקדש לנושא אחד: מנהרות צוק איתן. נתניהו הפגין יכולות מרשימות, הרכיב לאפיו משפקיים וקרא מתוך דוח מסווג של השב"כ. החלק הזה של המפגש היה כה משעמם, אבל כדי להגיע לארץ המובטחת יש לחצות את ים סוף.

מלאכה קשה ומורכבת עשו בדוברות ראש הממשלה. הם הזינו את כל הפרוטוקולים של השנים האחרונות וערכו חיפוש מקיף אחר אחד מהמילים הבאות: מנהור, מנהרה, איום קיומי, מנהרות, מתחת לאדמה, איום אסטרטגי. כמובן שבמהלך השנים האחרונות נמצאו מילים אלו כמה וכמה פעמים בפרוטקולים של זקני הקבינט ומכאן יצאה הבשורה: "ידענו כל העת ממצוקת המנהרות, ידענו וטיפלנו".

המצגת נפתחת עם האויבים נפתלי בנט ויאיר לפיד כשברקע ציטוטים שלהם בידיעות אחרונות ובערוץ 2 על כך שראש הממשלה לא טיפל במנהרות, ואז קם נתניהו ומתחיל לפזז אל מול הנתונים, שחור על גבי מסך: הנה בתאריך פלוני נאמר בקבינט: "אנחנו מטפלים באיום הקיומי העומד לרגלנו". וואו, האינפרה הירוקה רוקדת.

והנה, מצביע נתניהו על תאריך נוסף. בישיבת הקבינט נאמר צמד המילים הבאות: "אנחנו צריכים להיות ערוכים ללוחמה מודרנית כמו הפצצת מטוסים וחפירת מנהרות", ובסוגריים נכתב המקור: "פרוטוקול ישיבת הממשלה 30/05/2014 עמוד 726".

ליותר מכך לא היינו צריכים. כל מי שישב בחדר הבין את מה שלפיד ובנט הבינו בתוככי ארבעת קירות הקבינט: ראש הממשלה לא ידע על איום המנהרות וגם אם ידע לא עשה כלום בנידון. בכל רגע שהמסך החליף צבע והמצגת ניסתה להוכיח עד כמה עסקו בקבינט במנהרות נוכחת לדעת עד כמה הם לא עסקו בנידון. והראיה, שמתוך פרוטוקול עב של כמה מאות ואלפי עמודים יש בקושי פעם אחת את המילה המפחידה והמאיימת הזו: מנהור.

ועכשיו זה שוב בא. דוח המנהרות שחושף עד כמה הקבינט לא טיפל בזה וכשטיפל עשה זאת ברשלנות יתירה, יעלון לא עדכן, גנץ לא ידע, נתניהו לא קבע יעדים. כל מי שהיה שם בחדר - לא צריך לקרוא את הדוח כדי להשתכנע באמיתותו.

וכך אמר דוד (תהילים קלט): "אם אסק שמים שם אתה, ואציעה שאול - הינך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר