סוף לידה בהכנה תחילה - המדריך ליולדת

השבועות האחרונים כבר נראים באופק ואת עוברת מהעיסוק בהריון להתרכזות מיוחדת ומרגשת בלידה עצמה. איך באמת מתכוננים ללידה? האם יש חוקים לזה או שכל אחת מתנהגת בצורה אחרת? (הריון ולידה, שיווקי)

סוף לידה בהכנה תחילה. אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

יש כאלו שיבחרו להכין עצמן דווקא מבחינה רגשית, גופנית או סביבתית ויש שתגדנה שההכנה הכי מעניינת ומרגשת היא דווקא בחירת השם. בין כך ובין כך, אין ספק שההכנה ללידה היא דבר נצרך. ופה מותג החיתולים המוביל האגיס נכנס לתמונה, ומציע לך כמה טיפים שימושיים בנוגע להכנות ללידה:

כדי לעזור לתהליכים הטבעיים, רצוי לעשות פעילות גופנית קלילה מדי יום. צאי לצעידות קצרות, הקפידי על תרגילי מתיחה וגמישות, הניעי את השרירים וזכרי – את לא מתכוננת לאולימפיאדה כרגע, אז הכל בעדינות ובקלילות, אבל אלה יגרמו לך להכנה מיטבית להתמודדות הגופנית בשעת הלידה.

רוצה לשתף? שלחי מייל לכתובת הבאה peilot2017@gmail.com

חשוב שתדעי - פעולה יומיומית כמו נשימה, אמנם מהווה אתגר בתקופה הזאת, אך הנשימה נחוצה מאוד לאיזון הגוף, לרווית חמצן טובה, לחידוש האנרגיה ולהרגשה כללית טובה. עצרי פעמיים ביום לפחות ותרגלי נשימות עמוקות ומלאות. אל תשכחי לנשוף אוויר ואל תעצרי את הנשימה - תני לה לזרום באופן קליל וללא מאמץ. המעגל של הנשימה, כמו גאות ושפל, עוזר לגוף ולמחשבה להתרכך ולהתמקד במטרה. זהו טיפ יעיל גם לחדר הלידה.

הרבה מאוד מתח מצטבר אצלך עכשיו, וזה בדיוק ההיפך מהדרוש לך כדי להגיע מוכנה ללידה. כפי שאת מתרגלת נשימה זורמת, התחילי לתרגל גם שחרור דאגות, מחשבות וטרדות. כשתגיעי לחדר הלידה מיומנות השחרור תעזור לך מאוד.

בשבועות האחרונים של ההיריון הסבלנות עלולה להיות בגדר זיכרון רחוק. בהחלט אפשר להבין – המתח, הציפייה וחוסר הוודאות משחקים תפקיד משמעותי, כשכבר ימים רבים הלידה מתקרבת אט אט ועדיין מבוששת לבוא.

הנה עוד כמה רעיונות לדברים שכדאי לעשות כדי להעביר את הימים ולהמתיק את השעות עד ללידה:

בין אם את מהמבשלות או לא, לפניך כמה ימים לדאוג לאוכל שאת אוהבת שיחכה לך כשתחזרי מבית החולים. תוכלי לבשל ולהקפיא מזון בריא ומזין שיעזור לך לעבור את הימים הראשונים לאחר הלידה ללא בישולים וללא טרחה, וגם לאפות עוגות פשוטות שניתן לשמור במקרר או בהקפאה שאותן תוכלי להגיש כשיגיעו המבקרים.

יש לך את כל הלגיטימציה בעולם להוריד מעט את הקצב, ולכן מתפנה לך גם קצת זמן לעצמך. הקדישי זמן לקריאת ספר, שגם מעורר את המוח ומחזק את כישורי הזיכרון והריכוז. באותה עת הקריאה גם יכולה לשפר את איכות השינה שלך ולאפשר מנוחה טובה עד הלידה.

כדאי שתבלי את הימים הקרובים באבזור הבית והארונות בדברים נחוצים, וגם סתם בדברים שאת רוצה – חידוש מלאי הכוסות במטבח, תמונה חדשה לבית, רענון המגבות, מצעים חדשים, וכן- גם בגדים ואביזרים – מה שאת אוהבת. זו הזדמנות להפוך את תום התקופה למאוד פרודוקטיבית, כי במהלך חופשת הלידה פחות יתחשק ויזדמן לך לעסוק בזה.

לצד כל ההכנות והמחשבה על האתגרים העומדים לפניך בטרום הלידה ואחריה, חשוב במיוחד לזכור את החלק הרוחני, שיש בו כדי להעצים ולחזק בימים מאתגרים וחשובים אלו. זה הזמן שלך להתכונן בתפילות ובקשות לקראת הלידה.

עת רצון מיוחדת לתפילה בפרט לנשים לפני לידה היא בזמן קיום מצות הפרשת חלה. מצוה זו היא אחת הסגולות המפורסמות שהתקבלו מהגר"ח פלאג'י: "בזכות הפרשת חלה תלדנה ברווח לחיים טובים ולשלום" (שערי תורת הבית ב י, רוח חיים יו"ד שכח). האגיס מעניק לך הזדמנות מיוחדת להפוך את השעה הזו של הפרשת חלה לאירוע מיוחד ועוצמתי, ומזמין אותך לארח את חברותייך לסדר הפרשת חלה ביתי ומרגש לקראת הלידה עם ערכה לסדר הפרשת חלה – מתנה!

הערכה כוללת: סדר הפרשת חלה, מתכון לאפיית חלה של השפית מירי זורגר, פריטים לאירוח ביתי, חיתולי Huggies Little Babies להתנסות למארחת ולחברותיה וכן עלון מידע להתחלה החדשה.

בנוסף להכנה הרוחנית שמאפשרת הערכה של האגיס, עכשיו יש גם הזדמנות לצרף עוד הנאה קטנה בצורת מתנה מיוחדת ללידה. האגיס יוצאת כעת בפעילות מיוחדת בשיתוף 'כיכר השבת': כתבי לנו על הדרך הייחודית שלך להתכונן ללידה. 2 השיתופים המעניינים/המרגשים ביותר יזכו את השולחות בערכה מפנקת לרך הנולד מתנת האגיס.

רוצה לשתף? שלחי מייל לכתובת הבאה peilot2017@gmail.com

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר