בקרוב אצלנו?

מהנדס סעודי המציא את המטרייה הממוזגת

הגאדג'ט החדש שלכם: כדי להקל על החום העז בסעודיה השיק מהנדס מקומי מטרייה מיוחדת עם מאוורר ומערכת צינון הפועלת באמצעות מים על אנרגיית השמש או סוללות (דיגיטל)

המטרייה הממוזגת בהדגמה (צילום: מתוך חשבון הטוויטר של החברה)

המצאה חדשה של מהנדס סעודי עומדת להקל מאוד על המוסלמים הרבים שיגיעו בסוף החודש הבא לסעודיה כדי לקיים את החג' – העלייה השנתית לרגל לעיר מכה ולאתרים הקדושים לאסלאם שמסביבה.

על פי הדיווח באתר "ערב סנסור", מחמד סאיֵר, מהנדס תושב מכה, נענה לאתגר שהציבו בפניו חבר קרוב ועמיתים למקצוע: לחשוב על רעיונות יצירתיים שיהפכו את שהותם של עולי הרגל, הסובלים מהחום הכבד השורר בסעודיה בעונה זו של השנה, לנעימה יותר.

הוא המציא מטרייה שבתוכה מותקן מאוורר, הפועל באמצעות אנרגיית השמש, אך ניתן גם להטעינו בחשמל או באמצעות סוללות. ההמצאה זוכה לכינוי "מטריית מכה הממוזגת". חשבונות טוויטר ואינסטגרם כבר נפתחו למוצר החדש וייתכן כי בהחלט מדובר בהמצאה שתוכל להכניס כסף רב לממציא.

למאוורר המותקן בחוּפּת המטרייה יש שתי מהירויות. ניתן לחברו בקלות לכל בקבוק מים; המים נשאבים כלפי מעלה באמצעות משאבה ידנית, ומסייעים בצינון האוויר בדומה למצננים שהיו נפוצים בעבר בבתים.

המטרייה הממוזגת שוקלת 610 גרם בלבד. היא עמידה בפני מכות ונפילות, חסכונית בצריכת המים ומסוגלת לעבוד שעות ארוכות (על פי גולשים ברשתות החברתיות שניסו את המטרייה – עד שמונה שעות).

"מטריית מכה הממוזגת" הושקה בתחילת השבוע באירוע מיוחד שנערך בעיר ג'דה. לרגל ההשקה – ניתן לרכוש כעת את המטרייה במחירי מבצע. ואם תהיתם – ההמצאה סעודית, אך ייצור המטרייה נעשה כמעט כמו כל דבר בעולם - בסין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר