תביעת ענק נגד 'כללית'

אם המשפחה נפטרה בשל פענוח מוטעה של צילום הרנטגן

אלמן ושלושת ילדיו תובעים את קופת החולים כללית בסך 2.5 מיליון שקלים לאחר שפיענוח מוטעה של צילום רנטגן הביא, לטענתם בכתב התביעה, למותה של בת המשפחה (בריאות)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

משפחה מהרצליה תובעת את קופת החולים כללית בסך 2.5 מיליון שקלים לאחר שלטענתם פיענוח מוטעה של צילום רנטגן הביא למותה של בת המשפחה.

על פי התביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב, באמצעות עורכי הדין דורי כספי ואורין בביץ-הירש ממשרד כספי סרור ושות', המנוחה בת ה-62 התלוננה מספר רב של פעמים על שיעולים חריפים וקשיים בנשימה ונשלחה לבצע צילומי חזה במכון הדמיה של קופת החולים.

מומחי 'כללית' פיענחו את התוצאות ובישרו לאישה שהבדיקות נמצאו תקינות, בעוד שמומחים לרדיולוגיה אבחנתית ולרפואת ריאות קבעו, בדיעבד, כי הפענוח היה מוטעה.

על פי חוות דעתו של מומחה לרפואת ריאות מטעם התביעה, כבר בצילום הרנטגן הראשון שהתבצע כשנה וחצי לפני פטירת המנוחה ניתן וצריך היה להבחין בתהליך סרטני המתחיל להתפשט.

כשבעה חודשים לאחר מכן אובחן שהגידול כבר נמצא בשלב מתקדם גרורתי אך האיחור הרב בזיהוי המחלה לא הותיר סיכוי לרפא את האשה, בעוד גילוי בזמן הצילום הראשון היה מאפשר באופן כמעט וודאי את החלמתה של האשה.

טענת התביעה היא כי צוות קופת החולים כשל בפיענוח בדיקת הדימות שבוצעה למנוחה, במועד בו על-פי אמות המידה המקובלות ברפואה היו חייבים לגלות את מחלתה, זאת למרות שהנתונים הרפואיים שעמדו בפניהם, היו חייבים להדליק "נורה אדומה" לגבי קיומו של סרטן הריאה.

בני המשפחה, אלמן ושלושה ילדים, תובעים מקופת חולים כללית לפצותם, בין היתר, בגין הפסדי הכנסה, הפסדי תמיכה ב"שנים האבודות", עזרת בני משפחתה, הוצאות רפואיות, אובדן שירותי רעיה, כאב וסבל ופיצוי בגין קיצור תוחלת חיים לעיזבון. יצוין כי טרם הוגש כתב הגנה.

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה: "מדובר באישה שסבלה מגידול אלים, מחלה קשה מאוד שהובילה למותה המצער. הכללית דוחה מכל וכל את הניסיון להטיל עליה את האחריות למות המנוחה ותפרט את תשובותיה לטענות במסגרת הדיון בבית המשפט".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר