המדריך המלא: כך בוחרים ריצוף שמתאים לבית

אריח רחב או קטן? מבריק או מט? מה המשמעות מאחורי סגנונות הריצוף השונים? כל מה שצריך לדעת על התאמת ריצוף לבית וטרנדים מובילים (עיצוב, מדריך)

שמעון קידר | כיכר השבת |
הריצוף הוא המשטח הבסיסי לעיצוב הפנים בבית - הוא יקבע את האווירה, את הנוחיות בתחזוקת הבית ובעיקר את מספר הפעמים בו ניטול את הסחבה כדי לקרצף.

אם נדע כיצד לשדך ריצוף לפי פונקצית החלל, נרוויח נוחות מקסימלית, אווירה נכונה, ויתרונות נוספים וכל זה עוד לפני שטיפלנו בשאר חלקי הבית (כמו הקירות, למשל)

מה התקציב?

ראשית, יש לתת את הדעת למחיר הריצוף למ"ר. לזה יש לצרף גם את פרוצדורת ההחלפה - שבירת הריצוף הקיים, סילוק הפסולת וכמובן הריצוף מחדש. את הכל יש לקחת בחשבון.

בחנויות ממתין מגוון שעונה לכל כיס, טעם וסגנון. יש את החנויות הייעודיות למחיר זול וסטנדרטי שאם לא נתעצל, נוכל למצוא בהן אריחים יפים, חזקים ופרקטיים . משם השמים הם הגבול ביופי, במרקם, בדמיון וכושר ההמצאה.

קטן או גדול?

המגמה המובילה היום, היא למעט ככל האפשר בקווים שוברים (רצפות ללא חריצים כמעט). הטכנולוגיה וכושר היצור ולא פחות אפשרויות השינוע ,מאפשרים היום משטח שנראה כמעט אחיד.

גם המרצפות מתקדמות באותו כיוון, אלו הופכות לאחרונה לענקיות בהשוואה לעבר. ישנם אריחי ריצוף בגדלים של 180 ס"מ על 90 ס"מ ויותר (קרוב לגודל הפתח בדלת) אריח כזה אינו נחשב לסטנדרטי, ועדיין אריחי ה-60 על 60 או ה-80 על 80 שולטים במערך המכירות.

לצד האריחים הריבועיים המוכרים, יש את המלבניים המחקים בדוגמתם את צורת הריצוף של השיש הטבעי. המראה קרוב מאוד למקור עד שקשה לעיתים להבדיל בין הטבעי לחיקוי.

לא פחות טרנדי הן מרצפות הווינטג' לחובבי הנוסטלגיה. אלו מרצפות המודפסות ומאוירות בצורות גאומטריות (בגודל 20 על 20) ב'טעם של פעם' ומזכירים לא אחת את הבית של סבתא. מי אמר שאי אפשר למשש את ההיסטוריה?

מבריק או מט?

במגזר שלנו נוטים לקבל את המלוטש למשעי כיוקרתי יותר, אך בציבור הכללי הכיוון הפוך. יוקרתי זה סולידי. צבע שקט שאינו מבריק בעיניים משרה אווירה נעימה וחמה יותר.

השאלה היא איזו אוירה אנו רוצים ליצור בבית? משפץ דירה מ'מחננו', סביר להניח שיבחר במראה מבריק. לעומתם, יהיו שיעדיפו אווירת בית רגועה ללא ברק ניאון תמידי בעיניים. לאלה האחרונים אמליץ את הפחות מבריק שהמגע שלו נעים.

כן! אל תתביישו ללטף את המרצפת לפני הקניה. הרגישו את המרקם, תחושו שאינו מחוספס ושהוא נעים למגע. חשבו עליכם מהלכים על הרצפות בכפות רגלים חשופות. וחלילה במקרה של נפילה על מרקם מחוספס, אתם עלולים להיפצע.

לאפטה

מרצפת שמתהדרת בלוק סולידי ועליו מותזות כעין טיפות גלזורה שמעניקות למראה ולמגע רכות וברק מעודן. למוצר יש את רוב היתרונות – מרקם נעים – ובדרך כלל לא מחליק – גם הברק נשבר הודות למרקם המעניין.
כשדובר באריח חיפוי קיר – שם נוכל להרשות לעצמינו יותר חספוס. גם יצרני האריחים היקרים מתירים לעצמם במטרה ליצר מראה מסוים וטקסטורה מעניינת, יותר חספוס באריחי אמבטיה וורטיקאליים.

פול באדי

כדאי לזכור ולהכיר - מונח המתאר את תכונות המרצף –לפני שנים לא רבות בעיקר בריצוף המבריק ולעיתים גם במט, הייתה הגלזורה – זה הציפוי הזגוגי - נשבר במקומות רגישים ומשאיר את המרצפת ההדורה עדיין שלמה אבל מצולקת, מעין שבר קטן ועגלגל ולא נעים לעין .

היום ברוב האריחים התגברו על בעיה זו והמונח 'פול באדי' – גוף אחד מוצק, מסמל אריח שהינו הרבה פחות רגיש לפגיעות. מומלץ לדרוש מהמוכר את הטכנולוגיה הזו. שלא כמו בעבר כאשר אורח החיים של אריח היה קצר ,ולא פחות קיננה בליבנו דאגה לשלמות המרצפות - אריח כזה מתוכנן להישאר אתכם עוד תקופה ארוכה. שווה וכדאי.

הכתובת המקצועית שלכם לשאלות ולפניות בנושאי עיצוב ואדריכלות: shkadar610@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית