משפצים את המטבח? זו הרצפה שאתם צריכים

החלטתם סוף סוף לשפץ את המטבח, אך ריהוט חדיש ועדכני על ריצוף ישן - לא בדיוק להיט. כל מה שאתם צריכים לדעת על הטרנדים השולטים והאם הם באמת פרקטים למטבח שלכם. המדריך המלא לריצוף המטבח (עיצוב)

שמעון קידר | כיכר השבת |
יש שמחליטים, לאחר שנים ארוכות, להיפרד מהמטבח הישן והטוב (והמתקלף). ובמקומותינו נלווים לזה לא מעט הסברים, התנצלויות, הצטדקויות ולא מעט דיבורים על סולם ערכים.

לאחר שעברנו את השלב הקריטי דלעיל, והכרענו לטובת מטבח חדש, בל נשכח כי יש עוד מספר דברים נלווים שיש לתת עליהם את הדעת.

קבלן אחראי וטוב ימליץ להחליף יחד עם המטבח הישן והנוסטלגי, את מערכת האינסטלציה הישנה - מה שיצריך ברוב המקרים הרמת ריצוף, ובכלל, מטבח חדיש ועדכני מונח על ריצוף ישן - לא בדיוק להיט.

איך נתאים רצפה למטבח החדש?

החנויות מלאות היום מכל טוב, והשפע שהוא מבורך כשלעצמו, לא אחת מכביד ומקשה עלינו בהחלטות איך לבחור מבין השלל שמונח עבורנו באין ספור עמדות תצוגה, בתפזורת, או סתם תחת הכותרת "מבצע". והסיפור חוזר על עצמו בכל חנות לאריחים. כשהמשוואה פשוטה, מה שיותר מבחר - יותר קושי בהחלטה.

מחיר

במטבח סטנדרטי, בדרך כלל לא נצטרך למטר ריבועי גדול בחיפוי המטבח, מאחר ועמדת המטבח עצמו תופסת מרחב שלעיתים כמעט מחצית מהשטח המרוצף ולעיתים יותר, כך שנושא המחיר במקרה זה פחות קריטי.

סוגי רצפות

ובכל זאת, יש דברים שכדי שנדע לפני ההחלטה.

ראשית, חשוב לבחור רצפה עמידה - גרניט פורצלן בעלת תו תקן תעשה את העבודה.
אל תתפתו אחר אריחי הקרמיקה שהינם זולים יותר. סיר אחד שמחליק בטעות מגובה יד לרצפה עלול לסדוק אותה, עד כדי שבירה. לעומת גרניט פורצלן תקנית שתסבול מכה כזו מבלי להשאיר סימן.

המבריקות

ריצוף מבריק ובהיר: אם המטבח אצלכם הינו פריט אסתטי, של טעם טוב, ומשמש בעיקר להרשים, ולרוב אתם בכלל אוכלים בחוץ - לכו על זה (בהנחה שזה הטעם שלכם).

אם אתם יותר בעניין של בישולים ואפיה, פינת המטבח אהובה עליכם ומטעמים יוצאים תחת ידכם, לשביעות רצון בני הבית – רדו מזה. את האנרגיה שנשארה לאחר הבישולים, תוכלו להשאיר למטלות אחרות בבית מלבד קרצוף הרצפה לאחר כל בישול ארוחה.

הפרקטיות

למטבח פרקטי רצוי לבחור ריצוף שאינו בהיר מאוד או כהה במיוחד, עליהם תבלוט כל טיפת מים. רצפה במראה שיש ובצבע מגוון, תעזור ותעשה את העבודה בהסתרת כתמים עד לשטיפה הבאה.

עדיף לבחור ריצוף שמשתלב בכמה שפחות פוגות ומרווחים – המרווחים הם יעד מועדף ללכלוך מצטבר, ובעקבות הלכלוך משתנה הגוון בחומר המילוי (רובה) לאחר מספר שטיפות במטבח.

בטון מוחלק

אלה שאוהבים את הסגנון חדשני, יוכלו ליהנות מהאופציות הבאות: בשנים האחרונות רצפות הבטון המוחלק נכנסו חזק לשוק. בדרך כלל במשטחים ובמטבחים גדולים יחסית, וכעיצוב מועדף בחנויות גדולות ובמקומות ציבוריים. יש לו את היופי הסולידי שלו. והוא יכול להגיע בגוונים שונים.

הבטון לאחר עיבוד, דוחה לכלוך. ובשטח קטן יכול להגיע כמשטח אחיד ללא כל חריץ שעלול לצבור 'משקעים'.

יש גם את אלו שישקיעו בפרקט מיוחד דוחה מים וכתמים.

רצפת שיש

שיש – תמיד יפה ונעים, רק שברמה הפרקטית יש יתרונות וחסרונות: היתרון הבולט של רצפת השיש הוא כושר הספיגה שלה. מים למשל, ייעלמו על מעל גבי משטח השיש. לעומת זאת, חומר צבעוני עלול להשאיר סימנים (ניתן למנוע את התופעה בעזרת חומר איטום לשיש - סילר) רק שיש תמיד לקחת בחשבון שהשיש הינו חומר טבעי שעלינו לתחזק, ומידי תקופה יש ללטשו. עם התחזוק, נזדקק שוב לפרוצדורת האיטום.

ועדיין, ברמה הפרקטית וברמת הריצוף, ולא פחות המחיר - גרניט הפורצלן הינה מלכת המטבחים.

הכתובת המקצועית שלכם לשאלות ולפניות בנושאי עיצוב ואדריכלות: shkadar610@gmail.com

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית