רקטה? את מגיעה יותר גבוה

המילה מטוס מעלה בנו סיטואציה של זינוק לגבהים, בימינו יש למטוס מתחרה רציני בשם 'רקטה' החוצה את גבולות כדור הארץ עד לחלל הרחוק. גם לרקטה יש מתחרים - האדם * מהי היכולת התמונה באדם להעפיל לאין סוף?

הרבנית אסתר טולדנו | כיכר השבת |
אם עד היום סברת בטעות שאין לך סיכוי, ו"כזאת אני וכזאת אשאר" פרשת השבוע תגלה לך סוד שיתן לך כוח לשינוי פנימי מדהים, לסוויצ' של 180 מעלות. מתכון תפור לחודש אלול.

ברגע שתכירי את הפוטנציאל האמיתי שטמון בך- תביני שרקטה קטנה עליך.

בפרשת השבוע –פרשת כי תצא כתוב על בן סורר ומורה. בן מורד שעשה מעשים מסוימים חמורים שמחייבים אותו במוות. ואומרת הגמרא שאמנם לפי מצבו העכשווי לא היו מגיעים עד לעונש מוות, אך העונש הזה ניתן לו על שם סופו – כי בהתנהגותו העכשווית ניכר שהוא בודאי יצא לימים רשע, ואם כן מוטב שימות עתה מאשר שימות לאחר שיצא לתרבות רעה.

בנוסף לכך מציינת הגמרא שאותה פרשה של בן סורר ומורה זה דבר שלא היה ולא יהיה – זאת אומרת שמקרה זה לא קרה במציאות ולא יקרה לעולם, מכיון שדרושים תנאים רבים מדי כדי שהבן יקרא בן סורר ומורה וזה דבר שלא יכול להיות במציאות.

אומרים על כך צדיקים בדרך מליצה כדי ללמדנו מסר גדול: שמילות הגמרא ש'לא היה ולא יהיה' מרמזות לנו לא רק על המקרה של בן סורר ומורה שלא יהיה, אלא שמקרה כזה שבו יודעים לחזות מראש על אדם מסוים שהוא בטוח יצא רשע – זהו דבר שלא היה ולא יהיה, כי על פי היהדות גם הרשע הגדול ביותר יכול להתקרב ולהשתנות.

מאיפה התקווה הזו ומהיכן הכוחות והאימון הזה בָאָדםעל עצמו כשהוא רואה בחוש שהוא רחוק מהטוב? בספרו 'פרקי מחשבה' של הרב טאובר שליט"א מסביר הוא בשם הכוזרי (מאמר ראשון, לא-מג) שהבריאה מורכבת מחמש

דרגות:

1-דומם,
2-צומח,
3- חי,
4-מדבר,
5-וישראל עובד השם.

כל נברא מצוי באחת מן הדרגות, והוא לעולם לא יוכל להתקדם לדרגה גבוהה יותר חוץ מאחד שיוצא מן הכלל.

אחד שהוא נזר הבריאה, שמצוי בדרגה החמישית.ומעצם בריאתו הוא שונה לחלוטין מן הגוי וגבוה ביותר לעומת כל דרגות הבריאה. זהו היהודי שהטבע אינו שולט עליו, והוא יכול להגיע לרמות גבוהות ונעלות. אם כך - גם אם את כועסת כל דקה - סליחה כל שעה - אין מצב שתחשבי: "אני כזאת וזהו".

אלא דעי שמעצם היותך בת ישראל באפשרותך להתעלות, ולהיות מעל לטבע, ולשדרג את אישיותך ולהעפיל לגבהים..
זהו תהליך אותו עובר כל יהודי העובד על מידותיו במשך מאה ועשרים שנות חייו, בהם הוא הולך ומשתפר.

כל אחד מישראל מסוגל לעבוד על עצמו ולזכך את מידותיו, מאחר שאנו מעל הטבע, גם אם על פי הטבע יש בנו תכונה לא טובה, עבודתהמידות עשויה לשנותנו ולהביאנו לפסגה.

רק בקשה לי אליכן הקוראות-שלא נדמיין שזה קורה בלי מאמץ, אין מקבלים שיפור במידות במתנה עטופה בסרט מסתלסל, זהו דבר שיש לעמול עליו. הפוטנציאל הטמון בנו הוא גדול יותר מרקטה המגיעה לגובה שהוא עצום אך מתגמד לעומת האין סוף של הגלקסיות והכוכבים.

אך כדי לממש פוטנציאל זה ולהוציא הטוב הטמון בתוכנו, יש לעשות קאוצ'ינג תמידי, ולאחר אימון והשקעה תוכלי לתפוח לעצמך על השכם ולהחמיא על היעד אליו הגעת בשדרוג אישיותך, על ידי אימון בכוחותייך שהם מעל לטבע ומחוץ לגבולות, ובמסוגלות שלך ליותר.

חודש אלול מרמז לנו שכל אחד יכול להשתנות – אלול אומר בעל הטורים הוא ראשי תיבות לולא האמנתי. שואלים צדיקים: אם כך למה לא קוראים לחודש זה - לולא? למה לסובב את סדר האותיות? והתשובה לכך מפעימה: כי כל אחד יכול להסתובב ולהשתנות.

נשתמש במנוף המיוחדשנקרא חודש אלול שהוא מסוגל לשינוי, נוסיף לכך את האימון בכוחות העל טבעיים שבי מעצם היותי "ישראל עובד ה'", ונזנק לגבהים מעל ומעבר לכל רקטה, משוכללת ככל שתהיה. אז מי אמרה או חשבה שהיא לא מסוגלת?

אמרה - בלשון עבר...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית