הכניסה לנשים בלבד!

אנחנו כנשים חרדיות, מעניין אותנו מה הקב"ה דורש מאיתנו כנשים תכל'ס, מה עיקר העיקרים מה המהות, לימוד תורה? חסד? תפילה? להתחתן? והנה התשובה: מובא שהקב"ה ברא את האישה מהצלע - עצם מוסתרת כדי שתהא צנועה ועל כל אבר ואבר שהיה בורא בה היה אומר לה: 'תהא אשה צנועה' אשה צנועה חד וחלק! אצל האישה הצניעות היא המהות כמו שאצל גבר לימוד תורה הוא המהות (טור דעה)

ג. הלוי | כיכר השבת |
לנשים בלבד!

איני מורה בסמינר וגם לא מרצה חסודה בערב נשים. כמוני כמוכן העין שלי העין שלכן, בואו נביט נכוחה באמיתיות מושכלת. ביהדות ישנם נושאים שבהם כל אחד נוהג לפי מנהגיו וזה בסדר גמור. למשל הכשרים על מוצרי מזון, נראה לכאורה שכל ההכשרים המוכרים כולם טובים, אחד אוכל כזה וחברו אחר. אך לא נראה לאחר מאה ועשרים שנה כשנעלה לבית דין של מעלה מישהו יבוא אלינו בטענה למה אכלנו הכשר זה ולא אחר (כך בכל אופן נראה לי). אך יש נושאים שעם יד על הלב, כולנו יודעות שהענין כן חשוב כן משמעותי וכן מחייב ולא ניתן להתחבא מאחורי מנהג משפחתי.

אנחנו כנשים חרדיות, מעניין אותנו מה הקב"ה דורש מאיתנו כנשים תכל'ס מה עיקר העיקרים מה המהות, לימוד תורה? חסד? תפילה? להתחתן? והנה התשובה: מובא שהקב"ה ברא את האישה מהצלע - עצם מוסתרת כדי שתהא צנועה ועל כל אבר ואבר שהיה בורא בה היה אומר לה: תהא אשה צנועה, אשה צנועה חד וחלק! אצל האישה הצניעות היא המהות כמו שאצל גבר לימוד תורה הוא המהות.

כשאומרים את המילה צניעות להרבה נשים התגובה המיידית היא אנטי, מגננה ועולים משפטים כמו אני לא ממאה שערים, עזבתי את הסמינר אתמול, מה רע בבגדים האלה? ראי איך הרחוב לבוש וכך בעלי רוצה שאני אתלבש וכו'. האמת שכולנו אוהבות להתלבש יפה להראות טוב לחטוף מחמאות, זה עושה הרגשה טובה, רק שאין ארוחות חינם, אנו הולכות ברחוב עם חצאית צרה בקושי עד לברך, חולצה צרה, צבעים עזים איפור רועש, את חשה את המבטים כלפייך, לא מסתכלים עלייך בשיויון נפש, (לא משנה אם הם חילוניים או חרדים, עם האחרונים הבעיה יותר חריפה). כאן נכנסת לתחום חוסר הצניעות, שהקב"ה אומר היי צנועה לזה בדיוק לא הכוונה.

אסור לנשים לגרום לגברים להביט בהן מעבר למבט סתמי ואל תגידי אני לא אשמה שהוא מסתכל הבעיה שלו, לא נכון, עובדה שעל אישה אחרת הלבושה צנועה לא כל כך מסתכלים. זה לא אומר שצריך להתלבש בסגנון מיושן 'יאכנע', ביידיש. אפשר להתלבש יפה, מתאים, עדכני, אבל חבר'ה, לדאוג לא למשוך תשומת לב ומבטים מיותרים. בסופו של יום אין לך את מי להאשים זה רק את עם עצמך, רק את מחליטה כיצד תתלבשי.

ולבעל החמוד הרוצה שאשתו תלבש צר וקצר, תסבירי שגברים זרים מסתכלים עלייך לא בשיויון נפש. מה העניין שלו שכולם יראו כמה את יפה? שמענו כבר על אחד בשם אחשורוש שרצה להראות לכולם את יופיה של אשתו הסיפור שם נגמר לא טוב. אם בעלך "מבין עניין" הוא ודאי יבין את הבעייתיות.

יש כאלה שיקראו את השורות האלה וזה ידבר אליהן, ויש כאלה שימשיכו הלאה רק שיש לדעת שצניעות היא מדד לרמת הרוחנית שלך, אם את לובשת בגד לא ראוי ומרגישה עם עצמך לא נח בנשמה, אז תדעי לך שאת ברמה רוחנית טובה, יש כאלה שאפילו לא ירגישו שיש בעיה.

אספקט נוסף של צניעות זה ביחס של נשים לגברים, בעבודה, במסגרת חברתית אפילו בשמחות משפחתיות. נשים צריכות לשמור את הסימפטיה הנחמדות רק כלפי נשים. מובא על שלומית בת דברי, שקראו לה שלומית משום שהייתה אומרת שלום לכל אחד, "אהלן, מה שלומך, מה קורה? נשמעת אישה סימפטית מה רע? רק שהסוף ידוע... כמובן לא מדובר שעלייך להחמיץ פנים ודאי לא לפגוע, צריך לענות יפה להתייחס בכבוד אבל בצמצום, להיות מאוד עניינית לא מעבר לבוקר טוב ושלום. אפילו שאין לך שום כוונה נסתרת, סתם חיוכים, דיבורים נחמדים, אז לא.

עם גברים צריך להיות חסכניות במילים ובחיוכים. בלי שיחות נפש, בלי החלפת חוויות על החופשה השנתית, בעיות בריאות ואל תגידי סתם מדברים, לי יש חיי משפחה טובים וגם לו, לא מדובר ביצירת קשרים רומנטיים חלילה, בטח שלא, על זה אף אחד לא מדבר, אבל גם דיבורים בעלמא אינם במקומם. יש גברים המחפשים אוזן קשבת, לשפוך את הלב רק שלעיתים זה מוביל לקשר נפשי מצידם כלפייך. (לא מצידך חלילה) לעיתים הוא משווה אותך עם אשתו שאולי לא נראית טוב כמוך, (בטח שלא...) ואולי לא מבינה אותו טוב כמוך (גם בטח שלא). מה שעלול לגרום לבעיות מכל כיוון.

עד שאת עלולה להגיע למסקנה, שהמצב בלתי נסבל ועלייך לעזוב את מקום העבודה, משכך עדיף למנוע מראש את הבעיה, זה עולה הכי בזול! ואל תאמרי אצלנו כולם אנשים רציניים ולא קלי דעת, אני עובדת עם חרדים רבנים וכו', אין הבדל ההיפך (הגדול מחברו יצרו גדול ממנו). ההלכה האוסרת מתכוונת לכל סוגי הגברים בלי הבדלי השכלה, מהטבח עד הפרופסור כולם. אינך צריכה להיות ה'כותל' או ה'חברמנית', אם אומרים עלייך "שאת אחרת לא כמו כל הדוסיות האלה", דעי זה לא מחמאה, הדבר מראה שהתרחקת איבדת כיוון, אף אחד לא יאהב אותך יותר בשל כך.

ההיפך, יכבדו אותך הרבה יותר עם תהי מרוחקת שומרת על דיסטנס ושיודעים שאתך לא מתבדחים, לא שותים, קפה ולא מחליפים חוויות וגם לא מתייעצים. את לא שם. אפילו אם עד היום היית כזו, ממחר תהיי אחרת. בהתחלה ישאלו מה קרה? את ברוגז? לא מרגישה טוב? אבל מהר מאוד יתרגלו ויעריכו!

זה נכון לכל בחורה רווקה ושבעתיים לנשואה, ושוב, אין מאחורייך שום נציג ממשמרת הצניעות או מורה מפחידה מהסמינר, רק את עם הקב"ה את והנשמה שלך. הבאה להיטהר מסייעין בידה.

***

ג. הלוי מחברם של רבי המכר הנודעים: השידוך, כפרה בכפור, נשק סודי, הסמינר, היהלום, המרגל, שרביט קסמים, מדרון חלקלק, סדרת יוני גאוני (3 כרכים), סדרת חבורת צופן (9 כרכים), זינוק לאחור, דינה ילדה מיוחדת (2 כרכים), חותן איש האלוקים ועוד.

]]>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית