צפו בווידאו

"אני איש שלום": מביך - עמיר פרץ גורש בצעקות מהפרלמנט במרוקו

אחד מוותיקי מחנה השמאל בישראל כמעט וגורש כשהופיע עם משלחת רשמית במרוקו, בשל עברו כשר הביטחון. בשלב מסוים ניסה פרץ לעצור את המבוכה, ואמר למארחו "אני ראש מחנה השלום בישראל" - ללא הועיל • צפו (פוליטי)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
(צילום מסך: מתוך יוטיוב)

חברי פרלמנט מרוקנים הפגינו נגד ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) בכנס למען מדינות הים התיכון וארגון הסחר העולמי, שאותו יזמו - וטענו כי מדובר בהתגרות בעמם.

עבד אל-חק חיסאן, נציג אחת המפלגות הקיצוניות במדינה, צעק בכעס לעבר פרץ, שכיהן בעבר כשר הביטחון: "אתה פושע מלחמה, אתה צריך לעזוב את מרוקו. אתה פושע נגד האנושות. הרגת ילדים וחפים מפשע. אתה צריך לעזוב את הפרלמנט, אנחנו מתנגדים לנוכחות שלך ושל המשלחת המלווה אותך".

חברי הפרלמנט אף הניפו את דגל פלסטין לעבר עמיר פרץ שנמצא במרוקו כחלק מביקור רשמי כסגן נשיא ארגון הפרלמנטרי של מדינות הים התיכון וראש משלחת רשמית מטעם הכנסת.

בשלב מסוים ניסה פרץ לעצור את המבוכה, ואמר למארחו "אני ראש מחנה השלום בישראל", וזה מצידו תרגם את הדברים לבכיר שמחה בזעקות - אך הדבר לא עזר לו.

לאחר התקרית המביכה פרסם פרץ בפייסבוק את הדברים הבאים: "למרות שתמיד יש קיצוניים שמנסים להשתלט על סדר היום התקשורתי, אישית אני זוכה פה להערכה רבה ויחס מיוחד מצד הדרגים הגבוהים ביותר. מכאן אני תמיד שב ארצה עם הרבה אופטימיות כי אפשר לפתוח בדף חדש עם כל מדינות ערב המתונות ומרוקו יכולה להפוך המובילה של התהליך כפי שהיתה בעבר".

"אני מוכרח להדגיש כי זכיתי לתמיכה מכל נציגי המדינות שנוכחו בכנס. לא ניתן לקיצוניים להכתיב את סדר היום העולמי. נמשיך לחתור לפיוס ולשלום כי השלום הוא המרכיב העיקרי בביטחון של ילדינו ונכדינו ועל כך אין לנו זכות לוותר", סיים פרץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר