בעת ביקור הנשיא

הרב הראשי הגר"ד לאו הזמין לסוכתו את מיכל סולומון

נשיא המדינה ראובן ריבלין ביקר הבוקר בסוכות הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו. את הביקור פתח הנשיא בסוכת הרב לאו בעיר מודיעין • צפו (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב הראשי, הנשיא ומיכל סולומון (צילום: באדיבות המצלם )

נשיא המדינה ראובן ריבלין עורך הבוקר (שלישי), כמידי שנה, ביקור בסוכות הרבנים הראשיים לישראל, הראשון לציון הגאון רבי יצחק יוסף ונשיא מועצת הרבנות הגאון רבי דוד לאו.

את הביקור פתח הנשיא ריבלין בסוכת הרב הראשי הגר"ד לאו בעיר מודיעין. הנשיא הופתע לראות בסוכה את מיכל סולומון, אלמנתו של אלעד סולומון הי"ד, שנרצח בטבח המזעזע בליל שבת בישוב חלמיש, שהוזמנה על ידי הרב הראשי לסוכתו.

"זכינו שיהיו איתנו בסוכה בני משפחת סולומון, האמא הגיבורה שאין לי מושג באלו כוחות הצילה את ילדיה, והילדים היקרים הגיבורים שהשם ייתן להם כוחות לחיים מאושרים, כולנו עימם ולעולם לא נשכח אותם כי עם ישראל עם אחד גדול ומאוחד", אמר הרב לאו לנשיא.

הרב הראשי אמר לנשיא כי המשפחה הזאת היא ההוכחה לפסוק "הפכת מספדי למחול לי", והסביר כי "משפחה שאיבדה את היקר יותר מכל, אך ממשיכה ביתר שיאת להחזיק את המשפחה ולחזק את כל בני הבית קדימה כמסורת עם ישראל".

הרב לאו סיפר לנשיא כי "הם צאצאים של רבה של ירושלים, הרב צבי פסח פרנק" ולאחר מכן סיפר כי על המצבה שלו נכתב, לבקשתו, שמיום עלייתו לארץ לא יצא ולא עזב אותה לרגע.

הנשיא התרגש מהביקור של המשפחה ואמר כי חג הסוכות הוא חג שמקרב את כל עם ישראל זה לזה ואין מרגש מלחגוג את החג יחד בסוכת הרב הראשי שמקדיש חייו למען אהבת הזולת וחיבור עם ישראל למורשתו.

הרב והנשיא דיברו על כך שבכל הסוכות בעולם ישנן תמונות של הכותל וירושלים, "חג הסוכות חג של קירוב לבבות ועלינו להתחיל לדבר זה עם זה ולא זה על זה, זה המסר שיוצא מכאן ומחג הסוכות בו כולם יחד יוצאים לחצר ומתחברים יחד".

בהמשך הגיע ריבלין לסוכת הראשל"צ הגר"י יוסף בשכונת סנהדריה בירושלים.

יצוין, כי בניגוד לכל שנה, גם בתקופת מרן פוסק הדור רבינו עובדיה יוסף צוק"ל, בלשכת הרב יוסף החליטו לסגור את הסוכה לסיקור עיתונאים בזמן ביקור הנשיא.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר