מהומה במודיעין עילית

אברכי 'הפלג' חוללו מהומה ושיעור הגר"י רוזן הופסק • צפו

"סתום את הפה", צרחו אברכים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי', באמצע שיעורו של הגאון רבי יגאל רוזן במודיעין עילית. במקום התפתחה מהומה, המשטרה הוזעקה והשיעור הופסק • תיעוד בלעדי (בארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
המהומה בבית הכנסת (באדיבות המצלם)

חילול השם: סערה בעיר החרדית מודיעין עילית לאחר ששיעורו של הגאון רבי יגאל רוזן, ראש ישיבת "אור ישראל", הופסק בברוטאליות בידי מספר אברכים המזוהים עם 'הפלג הירושלמי'.

מאות אברכים התכנסו הבוקר (שלישי) בבית הכנסת "בית תפילה" בעיר להאזין לשיעורו של הרב רוזן אך אף אחד לא ציפה למהומה שהתרחשה דקות ספורות לאחר תחילת השיעור.

מספר אברכים המזוהים עם 'הפלג' פרצו לבית הכנסת ועצרו את השיעור בצעקות: "סתום את הפה שלך", "סתום את הג'ורה", ו"תפסיק למכור את בחורי ישראל לצבא השמד".

על פי עדויות של הנוכחים במקום, החלה מהומת ענק כשאברכים משני הצדדים החליפו מהלומות של ממש, וסטנדרים וכסאות החלו להתעופף לכל עבר. ניידות משטרה הגיעו למקום על מנת להשיב את השקט בעקבות התיגרה האלימה.

ל"כיכר השבת" נודע כי פיצוץ השיעור של הגר"י רוזן מגיע לאחר גל שמועות בקרב עסקני "הפלג הירושלמי" כי הגר"י רוזן מנסח בימים אלו רעיון חדש עבור חוק הגיוס לתלמידי הישיבות, שבמרכזו לפי השמועות - שילוב פעילויות בין הזמנים לבחורי ישיבות עם צה"ל.

במהלך העימות, המשטרה עיכבה לחקירה את הצלם משה בלוי שהיה נוכח במקום והחרימה לו את הציוד האישי והמצלמה. בשיחה עם "כיכר השבת", אומר בלוי כי המשטרה חושדת כי הוא הוזמן לצלם את המהומה, דבר שאינו נכון לטענתו, ומצלמתו נשברה לרסיסים על ידי אברכים שהרביצו לו.

כזכור לפני כשבועיים נחשף ב"כיכר השבת" כי שני אלמונים בחזות ליטאית התנכלו לביתו של הגר"י רוזן ברחוב סמטת הדקלים בבני ברק בשעה 3.36 לפנות בוקר. השניים תועדו בודקים את חדר המדרגות ולאחר מכן מתיזים דבק מגע, צבע וזפת שחור על הכניסה לבית.

רבנים ועסקנים מחו על הפגיעה המתמשכת, בעיצומן של עשרת ימי תשובה, בראש ישיבה גדול בתורה ותלמיד חכם שהעמיד דורות של תלמידים.

תלמידיו של הגר"י רוזן אמרו ל"כיכר השבת" כי "מדובר בחציית קו אדום ופגיעה של ממש בכבוד התורה". המשטרה פתחה בחקירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר