חילולי השבת יורחבו?

ישראל כץ: הפתרון לתחבורה ציבורית בשבת - מוניות שירות

שר התחבורה ישראל כץ הואשם לא אחת באחריות לחילולי השבת המתרבים, בראיון ל'וואלה' מציע כץ שהחרדים "ישנו את החוק", ומציג את הפתרון שהוא מקדם לתחבורה ציבורית בשבת (חדשות, בארץ)

השר ישראל כץ (צילום: מרים אלסטר - פלאש 90)

חילולי השבת העסיקו בשנה האחרונה לא מעט את הפוליטיקאים החרדים, החל מפתיחת המרכולים בתל אביב, דרך הפעלת תחבורה ציבורית בשבת ועד לעבודות הרכבת בשבתות.

שר התחבורה ישראל כץ הותקף לא מעט על-ידי הנציגים החרדים על אחריותו בנושא, כעת הוא טוען להגנתו כי זה החוק וכי הוא אומר לחרדים שישנו אותו כדי למנוע חילולי שבת.

בראיון ליעקב אילון בתכנית 'וואלה! TALK' נשאל השר ישראל כץ למה הוא נלחם נגד תחבורה ציבורית בשבת, והשיב: "אני מותקף משני הכיוונים. מצד אחד מותקף על ידי הציבור החרדי, מדוע יש עבודות שמתבצעות גם בימי המנוחה ובשבת, ואני אומר להם שהחוק, שאני לא אחראי עליו, מאפשר מכל מיני סיבות לבצע עבודות אם הן חיוניות. לא נאמר בחוק שזה רק פיקוח נפש, אתם אומרים את זה. אתם רוצים – תשנו את החוק. אבל זה החוק, פועלים לפי החוק והיועץ המשפטי לממשלה נתן עכשיו אישור.

"מצד שני, באים ציבורים ושואלים למה אין אוטובוסים בשבת, למה אין תחבורה ציבורית מלאה בשבת? אני אומר להם - זה החוק. החוק מעוגן בסטטוס קוו. אתם רוצים – תשנו את החוק. אני מקיים את החוק לשני הכיוונים".

השר כץ מוסיף ואומר כי "אני יודע שיש הרבה ציבורים שכן רוצים תחבורה ציבורית בשבת אבל יש חוק. אני אומר בצורה גלויה, גם כשלפיד היה בממשלה הוא לא הציע לשנות את החוק, וכשהרצוג היה מועמד הוא אמר 'אני עם החרדים'".

במהלך הריאיון מציג כץ את הפתרון שלו לתחבורה ציבורית בשבת - מוניות שירות. לדבריו, "אני כן דוחף לפתרון, והפתרון הוא מוניות השירות, הן לא מסובסדות בסוף השבוע והן כן יכולות לפעול".

לדבריו, גם הבקשות שרון חולדאי, ראש עיריית תל אביב, לתחבורה ציבורית בשבת הן למוניות שירות, "כי הוא בעצמו חתום עם המפלגות הדתיות על הסכמים קואליציוניים והוא רוצה שאנשים יוכלו לחיות ביחד".

יהיו מוניות שירות בשבת? נשאל כץ על-ידי יעקב אילון ומשיב: "כן, זה הפתרון. יהיו מוניות שירות שיוכלו לתת שירות למי שירצה. אין אף עירייה היום שהגישה בקשה לאוטובוסים בשבת, גם לא עיריית תל אביב. אני בקשר עם שר האוצר והוא מגלה רוח חיובית לאפשר רפורמה מקיפה שתאפשר תחרות עם שפע מוניות שירות".

במהלך הריאיון שב כץ והצהיר כי "כאשר נתניהו יסיים את תפקידו אני מתכוון להתמודד על ראשות הממשלה והליכוד", כץ הוסיף ואמר כי "אני גם משוכנע שאנצח לנוכח הרקורד שלי, העשייה שלי והיכולות שלי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר