"תהליך עמוק"

נפש בריאה בגוף בריא: כך כבש טרנד הבריאות את הנשים החרדיות

ריצה, TRX, זומבה ותזונה נכונה הפכו לחלק בלתי נפרד מסדר יומן של לא מעט נשים חרדיות - וזה קרה במקביל לזינוק ביציאת נשים חרדיות לשוק העבודה. "מתפתח תהליך עמוק של מודעות" מספרת מאמנת ריצה לחרדיות (אישה בריאה)

גולדי גלהר | כיכר השבת |
"נפש בריאה בגוף בריא" (צילום: Maria Fernanda Gonzalez)

קבוצות ריצה, אימוני TRX, זומבה, עיצוב ותזונה נכונה - הפכו לחלק בלתי נפרד מסדר היום של המון נשים חרדיות. המודעות לבריאות הגוף היא תופעה מתפתחת שצוברת בשנים האחרונות יותר ויותר תאוצה בקרב נשים חרדיות, זאת למרות סדר היום העמוס הפורה ולעיתים אף הבלתי יאמן של האישה החרדית.

השאלה של "איך את מספיקה הכל?", כאילו מדלגת על הסופרוומן החרדית, שפשוט יודעת לעשות הכל יחד ובאופן מושלם. מבלי לוותר על ערכים תוך שמירה מלאה על גדרי ההלכה הספורט הנשי-חרדי נמצא על המפה.

אלפי בוגרות סמינר מסיימות מידי שנה לימודים בהוראה לחינוך גופני ויוצאות למכוני כושר, לבתי ספר ולעסקים עצמאיים בתחום הספורט.

נראה, כי מבלי לשים לב, התהליכים קורים במקביל; היציאה ההמונית של הנשים החרדיות לשוק העבודה יחד עם היכולת הפנומלית של האישה החרדית לעשות הכל יחד - גרמו להתפתחות אפיקים נוספים, ביניהם עולם הפעילות הגופנית, שמירת על תזונה נכונה ואורח חיים בריא.

תזונה נכונה הפכה למרכיב משמעותי אצל האישה החרדית (צילום: שאטרסטוק)

אפקט היציאה לשוק העבודה דומה למעגל קסמים ששואב לתוכו אין ספור תחומי עניין. וכמו באפקט הדומינו, כל תהליך משפיע על אין ספור תהליכי רוחב. תחומי עניין חדשים ומתפתחים שמייצרים מקומות עבודה חדשניים, מגמות הכשרה יחודייות ועוד מגוון מקורות פרנסה בתחומים חדשניים ומתפתחים.

המושג "זמן גמיש" הופך להיות מוטו בקרב נשים חרדיות רבות שמתארות כי דווקא היציאה לשוק העבודה גרמה לזמן להפוך ליותר אפקטיבי, כל דקה מנוצלת לטובת סדר היום העמוס, ומסתבר, כך לפחות לגרסת הסוופרוומן החרדית, הכל אפשרי.

"נפש בריאה בגוף בריא"

הלכנו, או יותר נכון רצנו, לבדוק את השטח עם מירי פורסט, שמנהלת קבוצות ריצה לנשים. מירי היא אישה חרדית המשתייכת לחסידות חב"ד, ומאמנת למעלה מ-2,700 נשים רצות ברחבי הארץ. יותר מ-80% מהנשים שרצות אצל מירי הינן נשים דתיות וחרדיות מהקשת המאוד רחבה של המגזר.

"מתפתח במגזר החרדי תהליך של מודעות", היא אומרת. הנשים שבאות אליה הם לא חלק מטרנד מודרני, אלא חלק מתהליך עומק של מודעות וצורך בשמירה על אורח חיים בריא. מבחינתה, המטרה היא ערכית: נפש בריאה בגוף בריא, אלוקים נתן לנו גוף בריא במתנה מה שנותר לנו זה רק לשמור על המתנה היקרה הזו ולתחזק אותה.

האימונים לא קלים, אין הנחות לאף אחת, רובן ככולן אמהות, עובדות ורצות, 3 אימונים לפחות בשבוע כשהמטרה היא לרוץ מרתון, או לפחות לסגל יכולת ריצה מרתונית.

בטי דויטש לאחר ההישג שלה במרתון ירושלים (צילום: מתוך הפייסבוק של בטי דויטש)

מירי מספרת על נשים שרצות בכיסוי ראש, בשרוול ארוך ובחצאית, ותוך שמירה מלאה על ההלכה. ובכנות, העובדה הזו לא באמת מפתיעה אחרי זכייתה של בטי דויטש החרדית-ירושלמית במקום הראשון במרתון ירושלים 2018.

בטי היא מנצחת בגדול ומהווה השראה ספורטיבית וערכית למגוון רחב של אוכלוסיות ואנשים, אך חשוב לזכור שאלפי הרצות בקבוצות של מירי, עשרות המאמנות בוגרות הסמינרים השונים ועוד מאות תוכניות הכושר המתפתחות במגזר החרדי, הם אלה שמחוללים את השינוי האמיתי.

גולדי גלהר היא מומחית לתעסוקת חרדים.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית