התנהלות מטרידה

"מבחינת קופת חולים 'כללית' - אבא שלי יכול למות"

קשיש בן 90 נזקק למסתם ללבו אך בקופת החולים 'כללית' סירבו לאשר לו אותו, זאת למרות עמדת משרד הבריאות שמדובר בטיפול מציל חיים הנמצא בסל התרופות (בריאות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בנימין עוזרי (צילום: באדיבות המשפחה)

ב'כללית' מנסים לחסוך על חשבון בריאותם של חברי הקופה: בנימין עוזרי בן ה-90 נזקק למסתם בלבו אך בקופת החולים כללית סירבו לממן אותו. נכדו של עוזרי, בן, התגייס לעניין ופרסם פוסט בפייסבוק – "קופת חולים כללית הורגת את סבא שלי" – תיאר הנכד בפשטות והביא לבסוף לכניעתה של הקופה.

הסיפור החל כאשר כשל במסתם בליבו של בנימין גרמה לו לאי ספיקת לב חמורה. רופאי בית החולים "איכילוב" הורו על החלפת המסתם במסתם מסוג S3, אלא שלטענת "כללית" המסתם אינו כלול בסל הבריאות וקופת החולים סירבה לממן את ההליך. במשרד הבריאות טוענים מנגד כי הפרוצדורה מצילת החיים כן כלולה בסל הבריאות וכי על הקופה לממן .

בני המשפחה מתארים כי גם לא ניתן לרכוש את המסתם ולממן את ההליך באופן פרטי שכן קופות החולים מונעות את מכירתו באופן עצמאי, כך שהמשמעות של החלטת "כללית" הינה גזר דין מוות לסבא בנימין

בבקשה לאישור הפרוצדורה ששלחו רופאי "איכילוב" לקופת חולים "כללית" כותבים הרופאים כי "בדיון משותף הוחלט כי האופציה הטיפולית הטובה יותר עבור הפציינט הינה השתלת מסתם S3". על ההשתלה, כך ממליצים הרופאים, להיות מבוצעת בצנתור. בקשתם של הרופאים להחלפת המסתם סורבה, כאמור, על ידי "כללית" בנימוק כי הפרוצדורה אינה כלולה בסל הבריאות. משרד הבריאות דחה את טענת קופת החולים והבהיר לקופה כי מבחינתם הליך החלפת המסתם כלול בסל.

המשפחה פנתה לוועדת החריגים של הקופה, אשר סירבה לבקשה. "השתגענו לגמרי מהתשובה שלהם. זה כאילו 'כללית' אומרת לנו שמבחינתם אבא שלי יגסוס", מתאר בנו של בנימין ל-ynet. "ניסינו לבדוק אם אפשר לממן את ההליך באופן פרטי אבל הבנו שזה בלתי אפשרי. זו החלטה שהיא בפירוש גזר דין מוות לאבא שלי. מאז שהאחיין שלי העלה את הפוסט היו התכתבויות עם 'כללית'. הם אמרו שהנושא בבדיקה. בסוף הם חזרו אלינו ותיארו שהם מצטערים אבל הם לא מאשרים את ההליך ושזו תשובתם הסופית".

בני משפחתו של בנימין פנו אל משרד הבריאות. רכזת פניות הציבור של קופת החולים בישרה ליועץ של שר הבריאות כי "הפנייה טופלה והושבה ביום שישי האחרון. מדובר בהחלפת מסתם מיטרלי בצנתור בפרוצדורה שאינה כלולה בסל, על כן לא אושרה".

ביום ראשון שעבר כתב יועצו של השר דואר אלקטרוני למשפחה, אליו צירף את תשובתה השלילית של "כללית" למימון ההליך. "ערב טוב, צר לבשר", כתב בלקוניות יועצו של שר הבריאות לבני המשפחה. לאחר הלחץ התקשורתי השבוע התבשרה המשפחה שההליך יבוצע.

"עצוב שרק אחרי לחץ תקשורתי ופוסטים בפייסבוק כללית הסכימה שאבא שלי לא ימות", תיאר בנו של הקשיש.

מ"כללית שירותי בריאות" נמסר בתגובה: "ההליך המדובר אינו כלול בסל הבריאות הציבורי. בית החולים איכילוב, מצא את הפתרון למטופל והפרוצדורה תתבצע בבית החולים. אנו מאחלים למר עוזרי רפואה שלמה".

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "עמדת משרד הבריאות היא שהשתלת מסתם כלולה בסל ועמדה זו הועברה לקופה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר