שוק טוטאלי

עושים קניות בשוק? לא בטוח שזה משתלם

השוק, אמנם נתפס כמקום הזול ביותר עבור ירקות ופירות, אלא שבדיקה מקיפה גילתה כי הכיס מרגיש לגמרי אחרת, ובמיוחד עם הוצאות הדלק והנסיעות אל השוק ובחזרה ממנו (צרכנות)

(צילום: שאטרסטוק)

גם אם לא אתם אלו שעורכים את הקניות בבית, עדיין תדעו לספר לכל מי שרק ירצה לשמוע כי קניות בשוק זולות הרבה יותר מאשר בסופר השכונתי, וכשאנחנו אומרים קניות הכוונה היא לירקות ופירות. המקום הצבעוני ושוקק החיים הזה נותן תחושה כאילו הירק או הפרי מגיע אלינו עם פחות מתווכים ועם הרבה יותר טריות ובמחיר זול יותר.

אך האם זה נכון? מסתבר שלא כל כך.

בחודש דצמבר האחרון פרסמה המועצה הישראלית לצרכנות את השוואת מחירי הירקות והפירות שערכה בין שבעה שווקים ברחבי הארץ לבין 22 רשתות שיווק שונות. המועצה בחנה את סוגי הירקות שנמצאים במזווה שלנו בדרך קבע, כמו: בצל יבש, גזר, מלפפונים, עגבניות, פלפל אדום, ותפוח אדמה לבן, וגם פירות שחזרו לאחרונה למדפים עם בוא החורף: תפוז, תות שדה ובננות. עבור כל אחד מהם, נבדקו המחיר הממוצע שלו בשווקים והמחיר הממוצע ברשתות השיווק, וגם מחירי המינימום והמקסימום בכל אחד מהם.

התוצאות המפתיעות גילו כי ישנם פערים משמעותיים במחירים גם בין שוק לשוק וגם בין רשתות השיווק, אך הנתון שהפתיע את הסוקרים יותר מכל זה שלרוב, המחירים בשוק הם לא הכי זולים, ובמידה וכן, זה לא באופן משמעותי.

לדוגמה, המחיר הנמוך ביותר לק"ג מלפפונים בשווקים היה 3.20 שקל בשוק קריית אתא, בעוד שברשת מחסני השוק המחיר עמד על 2.90 שקל – המחיר הנמוך ביותר ברשתות השיווק (בממוצע 4.67 שקל ברשתות השיווק לעומת 6.80 שקל בשווקים).

גם את העגבניות תוכלו לקנות במחיר הנמוך ביותר ברשתות השיווק – ברשת סלאח דבאח וברשת ויקטורי תמורת 1.90 שקל ו-1.94 שקל בהתאמה, בעוד שהמחיר הנמוך ביותר שתמצאו בשווקים הוא 3.20 שקל בשוק קריית אתא.

התפוזים הזולים ביותר בשווקים נמצאים בשוק תלפיות בחיפה במחיר של 3.50 שקל לק"ג, בעוד שברשת ויקטורי המחיר הוא 2.92 שקל. ברשת ברקת, שאין לו סניף בחיפה, המחיר הוא הנמוך ביותר מבין השווקים ועומד על 2.90 שקל (בממוצע 6 שקל בשווקים לעומת 5.07 שקל ברשתות השיווק).

בסך הכל, שלושה מתוך שמונת המוצרים שנבדקו – מלפפונים, עגבניות ובצל יבש – היו זולים יותר בממוצע ברשתות השיווק מאשר בשווקים. מחיר הפלפלים היה גבוה יותר ברשתות השיווק בעשרים אגורות בלבד, ומחירי התפוזים והבננות היו גבוהים ב-40-46 אגורות. בשאר המוצרים הפרשי המחירים הממוצעים הגיעו עד 1.24 שקל.

שורת סיכום: עבור סל ירקות שלם המחיר הממוצע בשווקים היה 39.07 שקל, בעוד שהמחיר הממוצע ברשתות השיווק היה 40.42 שקל. הבדל של שקל ושלושים וחמש אג' בלבד.

אז איפה אתם תקנו את הירקות בפעם הבאה?

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר