הורים, שימו לב

מחקר חדש מגלה: ילד שאוכל דגים הוא ילד חכם יותר

חכם אוהב דגים? מסתבר שמאוד, השאלה היא רק מה קדם למה. מחקר חדש מגלה כי ילדים שניזונו מדגים בארוחותיהם, נהנים מאייקיו גבוה יותר ומשנת לילה טובה יותר (הורים, בבית)

(צילום: שאטרסטוק)

עידן המזון המהיר והשמנת היתר בקרב ילדים ובני נוער, מביאים הורים רבים לעסוק בתזונה נכונה לילדים, ולחפש את המרכיבים הנכונים שיעזרו להתפתחות נכונה בקרב ילדים. אם גם אתם מחפשים את המרכיב שיועיל להתפתחות הילד, תקראו את המחקר הבא שמעניק לנו טיפ רציני: אוכלי הדגים הצעירים לא רק חכמים יותר, הם גם ישנים טוב יותר בלילה.

המחקר, שנערך באוניברסיטת פנסילבניה, גילה באופן מדעי כי ילדים שבתפריט הארוחות שלהם שולבו מאכלי דגים, נהנו מאייקיו גבוה ב-4.8 נקודות יותר מילדים שמאכלי הים לא הגיעו אליהם לצלחת. בנוסף אומגה 3 והחומצות שבאות מהדגה הוכחו גם כמשפיעות על שינת הלילה של הילדים, כשהילדים אוכלי הדגים זכו לשנת לילה ארוכה ואיכותית מחבריהם נטולי הדגים. מחקר זה הוא הראשון שגילה את הקשר הזה, מה שגורם לחוקרים להמליץ להורים לשלב דגים בתפריט מוקדם ככל האפשר,רק לא מוקדם מידי. כבר מגיל עשרה חודשים.

המחקר נערך על 500 ילדים, בני 9-11, שמילאו שאלונים, ואף עברו מבדקים שונים כשלבסוף מילאו מבחן אייקיו סטנדרטי. התוצאות, שהופיעו בכתב העת Nature, גילו את הקשר בין דגים לבין יכולות שכליות, ואף הצביעו על עליה חדה באייקיו בהתאם לכמות הדגים שנצרכה. ילדים שאכלו דגים רק מפעם לפעם זכו לתוספת אייקיו של 3.3 נקודות,

תוצאות המחקר גרמו לחוקרים לתהות, האם הנתון המעיד על שינה טובה יותר כשאוכלים דגים, הוא הביצה או התרנגולת, מאחר ושינה טובה גם היא ידועה כמסייעת בהתפתחות הקוגניטיבית.

"מחסור בשינה משוייך להתנהגות אנטי-סוציאלית, וידוע כבר זמן רב שאומגה 3 מסייעת במניעת התנהגות כזו, כך שאין הפתעה גדולה בהשפעת הדגים", אומר ראש צוות החוקרים, פרופסור אדריאן ריין, המעודד את ההורים להשקיע ולדחוף לילדים עוד ועוד דגים, ומזהיר מעצמות קטנות. "לפעמים קל יותר לגרום לילדים לאכול את הדגים מאשר לגרום להם ללכת לישון מוקדם, הדגים משפרים את השינה וגם את הביצועים הקוגניטיביים, ולכן מדובר בלהיט כפול|

מאחר והרבה ילדים אינם אוהבים את הטעם של הדג, מומלץ לחשוב בעניין זה מחוץ לקופסה ולנסות לשלב את הרכיב הזה לארוחות בצורה יצירתית, בצורות, צבעים, או בתבשילים מקוריים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר