"אני קצת מודאג"

האסטרונאוט היפני מודאג: גבה בחלל ב-9 ס"מ

האוסטרונאוט ד"ר נורישיגה קנאי גבה במהלך שלושת השבועות בהן הוא נמצא בחלל בלא פחות מ-9 ס"מ, כפול מהגביהה הרגילה בחלל. בנאסא יצטרכו למצוא פתרון (מעניין)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ד"ר נורישיגה קנאי (צילום: נאסא)

האסטרונאוט היפני ד"ר נורישיגה קנאי, השוהה בתחנת החלל הבינלאומית כשלושה שבועות, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא גבה בלא פחות מ-9 ס"מ בזמן הזה. האסטרונאוט כתב כי הוא מודאג שלא יוכל להיכנס למושב בחללית סויוז, שאמורה להשיב אותו ושני חברי צוות נוספים בתחנה - לכדור הארץ בחודש יוני.

האסטרונאוט היפני קנאי (41) צייץ: "בוקר טוב לכולם. יש לי הודעה חשובה היום. מדדנו את עצמנו היום ו-וואו, וואו, וואו, למעשה גבהתי ב-9 סנטימטרים". קנאי הוסיף: "גבהתי כמו צמח בתוך שלושה שבועות. לא קרה לי שום דבר כזה מאז התיכון. אני קצת מודאג אם אכנס למושב בסויוז כשאני אחזור".

אסטרונאוטים גובהים בדרך כלל בין שניים לחמישה סנטימטרים במהלך שהותם בחלל, מכיוון ששם אין כוח כבידה והגוף מתנהג בצורה שונה. אך במידה ותהיתם, עם שובם לכדור הארץ הם חוזרים לגובהם המקורי.

ב-BBC נכתב כי בחלליות סויוז, המביאות והמחזירות אסטרונאוטים וקוסמונאוטים לתחנת החלל הבינלאומית, יש מגבלת מקום בכיסאות. אם אחד מחברי הצוות גבה יותר מדי - ייתכן שתהיה בעיה, אך סביר להניח שהנושא ייפתר בצורה טכנית על ידי מיטב המוחות של נאסא.

ליבי ג'קסון מסוכנות החלל הבריטית התייחסה למקרה החריג: "תשעה סנטימטרים זה הרבה, אבל זה אפשר, כיוון שכל אדם מתנהג אחרת". מדובר במשימה הראשונה של ד"ר קנאי בחלל, אם הוא יטוס שוב יצטרכו בנאסא לדאוג לו לכיסא גבוה מראש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר