הורים, שימו לב

ההרשמה למעונות תוקדם בשלושה חודשים

השר חיים כץ הודיע כי משרדו החליט להקדים את ההרשמה למעונות היום המפוקחים - בשלושה חודשים, זאת כדי לאפשר סיום טיפול בנושאי ההנחה לפני תחילת שנת הלימודים (בבית)

(צילום: שאטרסטוק)

משרד העבודה והרווחה מסר הבוקר (רביעי) כי לראשונה, ההרשמה לשנת הלימודים למעונות היום ולמשפחתונים המוכרים על ידי משרד העבודה והרווחה תוקדם בשלושה חודשים, ותחל בחודש פברואר 2018.

"המטרה שלנו היא שבחודש מאי לכל המאוחר, ההורים כבר יוכלו לדעת אם יש לילדיהם מקום פנוי במעונות היום והמשפחתונים, ויוכלו להגיש בקשה לסבסוד לפני תחילת שנת הלימודים", הסביר השר חיים כץ בהודעתו. "כך אנו מעניקים להורה ודאות באשר למסגרת שבה ישהו ילדיו וזמן להתארגנות, ומאפשרים את קבלת הסבסוד כבר בחודש ספטמבר ולא אחריו".

ההרשמה תיפתח ב-4 בפברואר ותימשך עד ל-22 בפברואר. הארגונים המפעילים רשאים לגבות דמי רישום בסך 133 שקלים בלבד, שלא יוחזרו אם הרישום יבוטל על ידי ההורים - אך כן יוחזרו אם הילד לא יתקבל למעון. עם סיום שלב הרישום, יקבלו ההורים הודעה על קבלה למעון ויוזמנו להתחיל בתהליך קבלת דרגת הסבסוד. במעונות שבהם מספר הנרשמים יהיה גבוה ממספר המקומות המאושרים, יתקיימו ועדות קבלה, בהתאם לנוהל ובפיקוח משרד הרווחה.

על פי נתוני המשרד, כרבע מהפעוטות עד גיל 3 לומדים במערכת המפוקחת בשנת הלימודים הנוכחית. מדובר בכ-120 אלף פעוטות שלומדים בכ-2,000 מעונות וכ-3,700 משפחתונים, שבהם מועסקות כ-18 אלף מטפלות. משרד הרווחה מסייע להורים בסבסוד שכר הלימוד בעלות שנתית של יותר ממיליארד שקלים - כ-1,100 שקלים בממוצע למשפחה מדי חודש. בשנה החולפת נפתחו והוכרו כ-80 מעונות חדשים עבור כ-6,000 פעוטות. בשנת הלימודים הקרובה צפויים להיפתח 100 מעונות יום חדשים שייבנו בסבסוד המשרד וייקלטו כ-7,500 פעוטות נוספים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר