'שלושים' למרן הרב שטיינמן

הגר"ש כהן ספד בבכי: "איך אדם בזמננו הגיע לגדולה כזו?"

"בושתי וגם נכלמתי לדבר בשבחו של המנוח", פתח נשיא המועצת, הגר"ש כהן, את הספדו על מרן הגראי"ל שטיינמן זצ"ל בקול בכי • "מי שקורא את הצוואה צריך לבכות", אמר ראש הישיבה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(תמונה: יהודה פרקוביץ. וידאו: שיא לייב )

נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן ספד אמש (שלישי) בבכי למרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן זצוק"ל, בעצרת שהתקיימה בבית מדרשו של מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי. צפו בהספד המלא.

הגר"ש כהן פתח את דבריו ואמר: "ברשות גדולי עולם, הרבנים, אדמו"רים, קהל קדוש ונכבד". מיד לאחר מכן הגר"ש כהן פרץ בבכי: "בושתי וגם נכלמתי לדבר בשבחו של המנוח, מי שקורא את הצוואה שלו צריך לבכות! איך אדם בזמננו הגיע לגדולה כזו? ואנחנו, אני מדבר על עצמי...".

"מורי ורבותי", פנה נשיא המועצת לקהל, "הרבה סיפורים מספרים עליו. כל יום יש סיפור בעיתון עליו, כל יום! אני לא קורא את העיתון בכלל, רק את הסיפורים שיש עליו. סיפורים לא מהעולם הזה בכלל. רבותי, אני רואה שזה מחייב אותנו, אם עכשיו אפשר לעלות למעלות הגדולות האלה העיקר לומר מה שהוא היה? אם הוא היה - אז תלמד ממנו, שגם אתה תהיה".

הגר"ש הוסיף: "בכדי לזכות לדברים האלה, אדם צריך לדעת... רבותי, אם אדם קורא אפילו שורה אחת במוסר והיא מחייבת, אם אדם לא קונה אותה ללבו - לא שייך".

בהמשך דבריו הוסיף נשיא המועצת: "אני זכיתי לחיות עם גדולי עולם, עם הרב שך ז"ל - יותר מעשרים שנה הייתי איתו. פעם אמרתי לו: לפני ראש השנה אנחנו קוראים את פרשת 'העקדה' של יצחק, ואני מדבר בר"ה בישיבה, אולי יגיד לי משהו שאגיד בישיבה, אמר לי 'באברהם אבינו כתוב כשהלך לעקוד את יצחק אז שיגעו אותו הרבה בדרך, בסוף אומר לו' אתה יודע? אתה תקרא רוצח אם אתה..', שאלה 'למה נקרא רוצח, אם הקב"ה יעשה? יגיד לייצר אתה משגע אותי', אמר לי הרב שך 'הכוונה היא ככה: דע לך, אם את העקדה עושה בלב שלם, רק לרצונו יתברך, אז אתה מקיים מצוות בורא, אבל אם יש לך קצת משהו 'תראו.. אפילו את הבן שלו', אתה תקרא רוצח'".

בהמשך אמר הגר"ש על הגראי"ל זצ"ל: "כמעט קיים בעצמו 'פת במלח תאכל ומים במשורה תשתה ועל הארץ תישן ובתורה אתה עמל', רק תורה כזו היא תדריך אותך ותלמד אותך כל מה שאתה צריך לעשות".

"מה המנוח עשה בצוואה שלו?", הוסיף הגר"ש, "עשה עצמו 'עפר ואפר'".

צפו בהספד המלא והנרגש

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר