מר מתוק

הישראלים מעדיפים שוקולד מריר על פני מתוק

בריאות? יש מצב, אבל מה שבטוח זה ששוק השוקולד המקומי חווה זינוק משמעותי בשנה האחרונה, ומי שהכי מפתיע זה השוקולד המריר ששולט באופן כמעט מובהק על השוק המר מתוק הזה (בארץ)

בריא יותר? שוקולד מריר (צילום: shutterstock)

ישראל הולכת ונהיית מתוקה, וזה לא בגלל ים המלח שמייבש לו בלי שאף אחד לא שם לב, אלא בעיקר בזכות השוקולד המריר פרימיום, שמכיל אחוזי קקאו גבוהים.

יום השוקולד המריר שחל היום הביא לפרסום נתונים על מצב השוקולד בארצינו, מהנתונים עולה כי שוק השוקולד בשנה החולפת חווה עלייה של 11.3% לעומת השנה שעברה ועמד על שווי כספי של 440.3 מיליוני שקלים, כשהנתון המפתיע יותר הוא שכמחצית מכמות השוקולד הנכמרת בישראל, היא של שוקולד מריר. עיקר הגידול הוא בשוקולד המריר פרימיום, שבו נרשמה עלייה של 8.4%, בעיקר בקרב מבוגרים, והוא מהווה כיום כ־14% מהשוק.

על פי ההערכות הדבר שגרם לעליה כל כך גדולה בתוך שנה הוא האמונה כי הוא מוצר בריא וכי יש בו מרכיבים המסייעים להגנה על הגוף ולשיפור תפקודו. זאת בעיקר בזכות החומר הנמצא בצמח הקקאו והנקרא פלבנואיד - נוגד חמצון המגן מרעלים.

האם זה נכון?

קרדיולוגים רבים אומרים כי בשלבי ייצור השוקולד מסירים את המרכיבים הבריאים בגלל טעמם המר, וכך נשארים בעיקר שומנים וסוכרים. אך הוסיפו כי אפשר בכל זאת ליהנות מהשוקולד המריר ללא רגשות אשם אם הוא נצרך במידה

ומה הם הטעמים המועדפים השנה בשוקולד המריר? מלח, מנטה, אגוזי לוז, צ'ילי ופיסטוק, תות וקרמל מלוח.

ערב מתוק שיהיה, וגם עם עובר עליכם משהו מר תזכרו את השוקולד המריר

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר