בהספד על הגראי"ל

הסליחה של גפני: "לחמו נגד מרן ולא עשינו די לשמור עליו"

יו"ר דגל התורה ח"כ גפני נשא דברי הספד על מרן הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל, מול בכירי תנועתו אותה הוא הנהיג, וביקש את סליחת מרן על שהציבור לא שמר עליו כראוי מפני התקפות הפלג. צפו (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בבית 'דגל התורה' בבני ברק נערך הערב (חמישי) כינוס מיוחד בהשתתפות רבני התנועה, חברי הכנסת ונציגיה ברשויות המקומיות, לציון זכרו של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.

במהלך הכינוס נשאו דברים הגר"י אפרתי והגר"נ זוכובסקי, וכן חברי הכנסת שדיברו והספידו במשך שעה ארוכה.

בדבריו, תקף יו''ר דגל התורה ח"כ משה גפני בחריפות את "הפלג הירושלמי" שביזו ודיברו נגד מרן, ואף הביע צער ובקשת סליחה על שב'דגל' לא עשו די כדי למחות בהם.

עוד סיפר גפני, על האבל העצום ועל הצניעות של מרן, ועל כך שגם החילונים התרשמו מדמותו הענקית.

"בעוד שנים יגידו 'בסדר, מה החכמה, נשאו אותו על כפיים, תראו את ההספדים, תראו איך החילוניים מדברים עליו, תראו איך מעריצים אותו, מה החכמה שהוא היה כזה גדול', אבל אנחנו נזכור שהיו כאלו שהלכו נגדו, ואנחנו לא עשינו מספיק כדי לשמור על כבודו".

"זה לא כמו היום שנושאים אותו על כפיים. היו שדיברו ולחמו נגדו. אנחנו מבקשים את סליחתו שלא עשינו מספיק לשמור על כבודו. אני לא מדבר עליהם. אני מדבר עלינו", הדגיש גפני.

ח"כ מקלב בנאומו

יו"ר ועדת המדע ח"כ אורי מקלב אמר בכינוס, כי "מרן לא עזב את העולם עד שראה שדגל התורה ממשיכה בשיא כוחה. בכל מקום ומקום פועלים רק על פי דעת התורה. מרן זיכך את התנועה, והשאיר לנו ספינה יציבה בכל מקום ומקום. הוא היה מורה דרך ולא רק בשנים האחרונות, גדולי התורה בשנים הקודמות שלחו אותו אליו תמיד".

"רק לאחרונה עבר חוק המרכולים, כשהוראתו האחרונה הייתה שלא נוותר גם על הסעיף הרטרואקטיבי בחוק. ח"כים חילונים באים אלינו ומתעניינים במרן, וזה דבר שלא היה מעולם. ראינו תמיד את האחריות שלו לעם, בפריפריה ובמרכז. תמיד הורה לנו: 'תגידו לראשי השלטון שאתם לא האחראים על עצמאות החינוך החרדי, אף אחד לא יבוא להלקות אותי...'".

ההספד של ח"כ אשר

ח"כ יעקב אשר אמר בדבריו: "בהנהגה של מרן הרב שטיינמן זכינו לא רק לקבל את ההוראה ממנו, אלא גם לראות ולהבין את ההוראה וכיצד אנחנו לא יכולים לבד. הוא לימד אותנו לא לוותר על קוצו של יו"ד אבל את המלחמה לעשות בדרך של בני תורה".

הרב איסר שוב, נאמן ביתו של מרן הגראי"ל שטיינמן

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר