צנח מטה בעודו בוער

תיעוד: רגע התרסקות מטוס ה-F16 שהופל בצפון ע"י איראן

רגע נפילת מטוס ה'סופה' של חיל האוויר, מפגיעת הטילים ששיגרו האיראנים מסוריה, ממנו צנחו שני הטייסים שנפצעו, תועד במצלמות. המתיחות עודה בשיאה והקבינט מתכנס בשעה זו • צפו (בארץ)

(צילום: מצלמות אבטחה / ynet)

בעקבות וההסלמה הביטחונית בצפון והאירועים הדרמטיים אתמול, מתכנסים כעת (ראשון) בפעם השנייה ראש הממשלה בנימין נתניהו ושרי הקבינט מדיני-ביטחוני לדיון מיוחד.

בתוך כך, מצלמת אבטחה שמותקנת בבית בכפר כעביה מספקת היום (ראשון) את תיעוד הרגע ההיסטורי שכמוהו לא ידעה ישראל כמעט 40 שנה.

בסרטון הקצר נראים רגעי ההתרסקות של מטוס חיל האוויר שננטש אתמול בידי שני טייסיו, לאחר שנפגע מירי נ"מ של הכוחות האיראנייים שעל אדמת סוריה.

המטוס נצפה כשהוא צונח מטה בעודו בוער, ולאחר מכן נראה הבזק אור שנגרם כתוצאה מהפיצוץ האדיר. כזכור, 2 הטייסים נפצעו קשה וקל, והיום הטוב מצבם באופן משמעותי, כשהפצוע קל אף משתחרר לביתו.

בטקס חילופי מפקד עוצבת הבשן, המשרתת בגבול רמת הגולן, בו נכנס לתפקידו תא"ל עמית פישר במקומו של תא"ל יניב עשור, אמר היום מפקד פיקוד הצפון אלוף יואל סטריק, כי "אירועי השבת האחרונה מהווים משנה תוקף לחשיבות המעמד הזה - שעיתויו נקבע חודשים מראש. היום ברור לכולם מה שידענו מזמן: איראן מבקשת לייצר פיקוד קדמי בשטח סוריה שמטרתו פגיעה בישראל.

''לא ניתן לזה יד, לא נסכן את אזרחי ישראל ולא נאפשר לערער את יציבות האזור כולו. פנינו אינן להסלמה, אך יכולתנו גבוהה ואיננו מהססים להשתמש בה. כך עשינו בעבר, כך פעלנו אתמול וכך נוסיף כל אימת שנצטרך''.

נאומיהם של בכירי פיקוד הצפון בצה"ל (צילום: אביהו שפירא, ynet)

לדבריו, כמעט ארבעים וחמש שנים חלפו מאז המערכה הקשה שהפתיעה את ישראל גם ברמת הגולן: ''בערפל אי הוודאות שלפני המלחמה, הוקמה בחופזה אוגדה 210 המיתולוגית וחודשים ספורים מאוחר יותר כבר לחמו אנשיה בעוז על הגנת הרמה. הימים האחרונים מוכיחים היטב את נפיצותו של המצב הביטחוני בגזרת סוריה ואת האתגרים הרבים והגדולים שמוטלים על כתפי האוגדה בתקופה הנוכחית".

''במציאות שבה המערכה שבין המלחמות יכולה להפוך בין רגע למלחמה של ממש - לאוגדה מרחבית שהגבול הסורי הוא ביתה שמורה משמעות שקשה להפריז בחשיבותה. אני ניצב כאן היום ומדגיש: מי ומה שיחצה את הגבול, בפשט ובדרש, יזכה לתגובה הולמת. המסכנים את ביטחון אזרחי ישראל וריבונותה, ימצאו מנגד צה"ל חזק, שיגבה הם מחיר הולם. ראינו זאת אתמול, ואם נאותגר - נראה זאת גם בעתיד''.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר