בצל הסערה

תקנות הגיוס אושרו; החרדים הצביעו נגד

ועדת חוץ וביטחון אישרה את תקנות גיוס נשים לצה"ל, למרות שאין חשש לגיוס חרדיות - חברי הכנסת החרדים הצביעו נגד בשל העובדה שהחוק מאפשר גיוס נשים שאינן דתיות (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
ועדת חוץ וביטחון (צילום: כיכר השבת )

ועדת חוץ וביטחון של הכנסת אישרה בצהריים (שלישי) את תקנות הפטור מגיוס בנות לצה"ל מטעמי דת, וזה לאחר דחייה שנמשכה שבועות, למרות ההסכמות - חברי הכנסת החרדים הצביעו נגד וחברי האופוזיציה התגייסו להעביר את החוק והצביעו בעד.

החרדים החליטו להצביע נגד, למרות חבורתם בקואליציה - ולמרות שלשיטתם אין גזירת גיוס בנות בתקנות שאושרו, אך בשל העובדה שהתקנות מאפשרות גיוס בנות לצה"ל - בכלל - גם כאלו שאינן דתיות, וזאת בניגוד לעמדת מנהיגי הדור, הוחלט להצביע נגד.

ח"כ אורי מקלב אמר לפני ההצבעה כי "למרות המחויבות הקואליציונית, כשיש חקיקה והלכה אנחנו מחויבים להלכה, אנחנו נצביע נגד התקנות".

כזכור, בימים האחרונים הגיעו אנשי 'הפלג הירושלמי' להפגין מתחת לבתיהם של חברי הכנסת מדגל התורה וסגן השר מאיר פרוש. הבוקר השניים התייחסו לנושא ופרוש אמר כי "אלו שמפגינים לא הלכו להצביע בבחירות. אנחנו יודעים שגדולי ישראל לא שולחים אותם. אני רוצה לומר, שאם אנחנו יושבים פה, זה מכיוון שגדולי ישראל שלחו אותנו לכאן. אנחנו עושים את השליחות שלנו, על פי הציווי שלהם".

יצוין כי בניגוד לטענות כי ישנה גזירת גיוס על בנות ישראל, הבוקר, גורמים בכירים במשרד הביטחון חשפו בפני "כיכר השבת" את הנתונים האמיתיים של הבנות שזומנו ללשכות הגיוס במהלך השנה האחרונה.

  • 19,000 בנות הגישו תצהיר דת.
  • מתוכן, רק 723 בנות זומנו לראיון בלשכת הגיוס על מנת לבדוק האם אכן מדובר בבחורה שומרת שבת וכשרות.
  • 397 בנות מתוך אלו שנקראו ללשכה, הודו שהן חילוניות ולא זכאיות לקבל את הפטור המיוחל.
  • 240 מתוך אלו שנקראו ולא הודו - יש בידי הצבא הוכחות שהן לא דתיות (תיעודים מרשתות חברתיות וחקירות שונות) ואינן זכאיות לקבל את הפטור.
  • שאר הבנות שזומנו קיבלו פטור משירות, מתוקף היותן בנות שומרות שבת וכשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר