ההגה לא רק אצל אגד: חברה חדשה תפעל בירושלים

מצב התחבורה הציבורית בי-ם הוביל את משרד התחבורה להחלטה שתבטל את הבלעדיות של 'אגד' על התחבורה הציבורית בעיר. גם מוניות שירות פנימיות יסייעו בעומס (בארץ)

אוטובוס אגד עירוני (צילום: פלאש 90)

משרד התחבורה עתיד לפרסם מכרז ראשון להפעלת קווי אוטובוסים ציבוריים ברחבי הבירה, שלא על ידי חברת 'אגד', ששלטה עד כה במערך התחבורה הציבורית בעיר.

המשרד יבחר בחברה שתפעיל קווים קיימים, ותפעל לצד הקווים של חברת אגד, אך גורמים שונים פרסמו כי כבר כעת מתקיימים דיונים בין משרד התחבורה למשרד האוצר בנוגע למתן סמכויות ואישורים לקווים חדשים שיופעלו על ידי חברות שיבחרו במכרז.

הקווים יפעלו משכונות שונות ברחבי העיר לתחנת רכבת האומה - משם תצא הרכבת המהירה לתל אביב.

על פי ציפיות משרד התחבורה, עתיד המהלך ההיסטורי להביא לשיפור ניכר ברמת שביעות הציבור מהתחבורה הציבורית, דבר שיוביל לירידה במספר התושבים שיעדיפו לנסוע ברכבם הפרטי.

במשרד אף מקווים כי המהלך יוביל לפתיחת קווים חדשים שלא נפתחו עד עתה מחוסר חמור בנהגים. בתוך כך פועל משרד התחבורה על התכנית להפעלת קווי מוניות שירות שיפעלו בעיר.

ההחלטה של משרד התחבורה טרם פורסמה, וגם מועד פתיחת המכרז טרם פורסם, אך מנכ"לית משרד התחבורה שהתארחה בוועידת ביקורת המדינה בדיון על דו"ח הכשלים בכרטיס הנסיעות "רב - קו" אמרה בהתייחסה לנושא המונופול של אגד בבירה ואמרה כי כבר במהלך השנה הנוכחית ייחל לפעול קו עירוני נוסף בירושלים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר