דרמה בארה"ב

בגלל איראן: טראמפ פיטר את שר החוץ טילרסון ומינה במקומו את ראש ה-CIA

בציוץ בחשבון הטוויטר שלו, כפי שהוא אוהב, הודיע נשיא ארה"ב על פיטוריו של טילרסון מתפקיד שר החוץ, מינויו של ראש ה-CIA במקומו ומינוי אישה - לראשונה - לתפקיד הביטחוני הרגיש (בעולם)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
טילרסון וטרמפ בימים יפים יותר (צילום: אתר הבית הלבן)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הדיח היום (שלישי) את שר החוץ רקס טילרסון ומינה במקומו את ראש ה-CIA מייק פומפאו.

לתפקיד ראש הסוכנות הביטחונית שהתפנה, מינה טראמפ את המשנה של פומפאו, ג'ינה האספל - אישה ראשונה בהיסטוריה בתפקיד זה.

את הידיעה על כך גילה טילרסון, בדיוק כמו שהנשיא הקפריזי כל כך אוהב, מציוץ בחשבון הטוויטר שלו. "מייק פומפאו יהיה שר החוץ החדש, הוא יהיה מצוין בתפקידו. תודה לרקס טילרסון על שירותיו! מזל טוב לכולם!", צייץ הנשיא.

לדברי מקורבי טילרסון, הוא חזר ממסע מדיני באפריקה, איש לא הודיע לו שפיטוריו בדרך והוא נאלץ לדעת את זה דרך הציוצים בטוויטר.

בהמשך מסר הנשיא טראמפ, כי הפיטורים הם על רקע עמדותיו - המתונות יחסית - של טילרסון ביחס להסכם הגרעין עם איראן. "אני והוא לא חושבים אותו הדבר", הסביר

טראמפ וטילרסון, בסיום פגישה לפני כחודש (צילום: משרד החוץ האמריקני)

פומפאו, השר החדש, לעומת זאת, כבר הביע בעבר את עמדתו בסוגיה, לקראת האפשרות הסבירה שארה"ב תבטל בקרוב את ההסכם עם איראן, כי זה "הסכם נורא - ויש לבטלו; איראן היא תיאוקרטיה רודנית, ותומכת הטרור הגדולה בעולם".

ראש ה-CIA החדשה, האספל, פרסמה הודעה בה כתבה: "אחרי 30 שנה כבכירה בסוכנות הביון המרכזית, היה לי הכבוד לשרת בשנה האחרונה כסגנית המנהל לצד מייק פומפאו. אני אסירת תודה לנשיא טראמפ על ההזדמנות ומעריכה את האמון שנתן בי להיות המנהלת הבאה של סוכנות הביון המרכזית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר