צלצול יקר מדי

קיבלתם צנתוק ממרוקו? אל תחזרו, זה עוקץ

ישראלים רבים סיפרו בימים האחרונים ברשתות החברתיות כי קיבלו שיחה שלא נענתה ממרוקו עם הקידומת +212. היזהרו מעוקץ שעשוי לעלות לכם עשרות עד אלפי שקלים (טכנולוגיה)

בני סולומון | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

ישראלים רבים סיפרו בימים האחרונים ברשתות החברתיות כי קיבלו שיחה שלא נענתה ממרוקו, ממספר עם הקידומת "+212", והזהירו את חבריהם מעוקץ שעשוי לעלות לכם עשרות עד אלפי שקלים.

העוקץ הנוכחי, מזכיר מקרים דומים בשנים האחרונות, במסגרתם קיבלו ישראלים שיחות שלא נענו או נענו ממדינות שונות וחוייבו בעשרות, מאות או אלפי שקלים על חזרה למספר שמופיע כמחייג או מענה לשיחה.

העוקץ עובד בשיטה כזו: אתם מקבלים שיחה אחת, או כמה שיחות ממספר בחו"ל (הפעם ממרוקו) כאשר המחייג מנתק את השיחה לפני שאתם מספיקים לענות, ויוצר אצלכם תחושה שמישהו מחפש אתכם בדחיפות. במידה וחזרתם אליו, או עניתם לשיחה, אתם עשויים להיות מחוייבים בעלות יקרה על השיחה.

חברות הסלולר משתדלות לחסום את המספרים בהם עושים שימוש האנשים שמאחורי העוקץ, אולם ההמלצה היא לא לענות למספרי חו"ל שאתם לא מזהים. למקרה שהסקרנות ממש חזקה, אתם יכולים לחפש את המספר בגוגל או באפליקציות יעודיות לנושא, ולגלות מי המחייג אליכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר