אחת ולתמיד: האם לקחת את הילדים לחתונה?

כשקרוב משפחה מתחתן, אנו לרוב לוקחים את הילדים איתנו לאירוע. איך נעבור את השמחה בהנאה, עם ילדים והורים רגועים? (עונת החתונות)

מירב קליינמן | כיכר השבת |
ילדים שבאו מוכנים לחתונה (צילום: The Royal Family)

עונת החתונות כבר כאן, אח מתחתן, גיסה מתארסת ואחות מברמצת ואת מתלבטת - האם לקחת את הילדים לאירוע עד מאוחר? הנה כמה שלבים שיעזרו לך להחליט.

שלב ראשון: חשיבה ותכנון

לא פעם, מרוב התרגשות והתלהבות, יחד עם ההנאה לקנות ולהלביש אותם בבגדים יפים, אנו שוכחים לעצור לרגע ולבדוק האם זה באמת רעיון טוב לקחת את כולם לאירוע?

הנה מספר שאלות שכדאי לשאול את עצמינו לגבי כל ילד בנפרד:

- האם הוא נהנה או סובל במקום רועש עם אנשים רבים?

- האם חשוב לו להיות נוכח באירוע?

- האם הוא יצליח להינות במשך כל האירוע?

- האם את תצליחי להינות איתו באירוע? האם תוכלי לשמור עליו במהלך כל האירוע?

אם התשובות שליליות, רצוי לבחון אפשרויות נוספות - לקחת רק לחופה, להביא בייביסיטר לאירוע או לא לקחת אותו בכלל.

שלב שני: תיאום ציפיות

הזיכרון שלנו נוטה להיות מאוד קצר. לרוב אנחנו כל כך ממוקדים בהתלהבות מעצם האירוע ועסוקים בהתארגנות לקראתו, שאנו שוכחים שאנחנו כבר לא רווקים ושהנסיבות היום שונות לגמרי. הילדים שלנו נשארים ילדים גם כשאנחנו עולות על עקבים.

אם יש לך ילד שצריך לרוץ אחריו והחלטת לקחת אותו לאירוע, רצוי שתוותרי על נעלי עקב ושמלות שמגבילות את התנועה, או לחילופין, סכמי עם בעלך או עם מבוגר אחר שזו האחריות שלו.

חשוב לנהל שיחה מקדימה לגבי מי אחראי מתי, מה עושים אם הילד לא מסתדר בפנים, מי יוצא איתו כשצריך, מי מרדים, מי מחליף טיטול. שיחה של תיאום ציפיות היא דרך נהדרת לחסוך הרבה אכזבות ועימותים.

כדאי גם לעשות תיאום ציפיות עם עצמינו ולזכור שזו הנאה שונה מאירוע ללא ילדים.

שלב שלישי: הכנות ביום האירוע

הכנה רגשית

יש ילדים שנכון להכין אותם מספר ימים מראש, לשוחח על מה הולך להיות ולדבר איתם על התרגשות, שמחה, הצפה חושית, ואיך זה מרגיש. ילדים אחרים נכון להכין את אותה ההכנה רק בערב שלפני האירוע.

הכנה טכנית

ילדים רגועים כשהם שבעים ועירניים. ביום האירוע חשוב לדאוג שישנו טוב. אפשר להוציא אותם מוקדם יותר מהמסגרות כדי לאפשר זמן מנוחה ארוך. עבור ילדים שכבר אינם רגילים לישון שנת צהריים ומתנגדים, אני ממליצה בחום לבקש מבר סמכות בקשר לאירוע (אבא של החתן, דוד, סבתא) לשלוח הודעה קולית בה הוא מבקש מהילדים להיכנס למיטה לפני ההגעה לאירוע - עובד כמו קסם.

כשהילדים קמים, כדאי לתת להם משהו לאכול לפני המקלחת. לא משנה איזה אוכל מעולה יהיה באולם, עד שהוא יגיע ובתוך ההמולה וההתרגשות הילדים עלולים לאבד את התיאבון, אבל הרעב יקלקל להם את מצב הרוח.

התלבשות - לעשות חושבים איפה נכון להתלבש בהתאם לזמן הנסיעה. פעמים רבות הבגדים לאירוע (במיוחד של הבנות) עשויים מבדים שונים מאלו אליהם הילד רגיל, ועלולים להיות לא נוחים לנסיעה ארוכה. לכן שקלו לקחת את הבגדים על קולב ולהתלבש באולם מיד כשמגיעים.

בזמן הנסיעה שננו לילדים את הכללים:

- לשמור על קשר עין עם ההורים.

- להודיע אם רוצים להתרחק.

- הזכירו לילדים לא ללכת עם אף אחד למקומות נסתרים ומבודדים.

- תכננו מה עושים במקרה שלא מוצאים את אבא / אמא.

ודבר אחרון: דברו על הבחירה ליהנות וצאו מהרכב בהחלטה משותפת שבאנו ליהנות, וכל אחד לוקח אחריות ועושה כל מה שהוא יכול כדי שהוא ייהנה וגם האחים וההורים ייהנו.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית