על מה להוציא כסף כדי להיות מאושרים באמת

נתח נכבד מחיינו מוקדש לעבודה, אך מה אנחנו עושים עם הכסף שאנו מרוויחים? הנה 3 הרגלים לשימוש נכון בכסף שיהפכו אותנו למאושרים באמת (כסף, אימון אישי)

שרי ברינר שיפמן | כיכר השבת |
כסף לא מביא אושר, מה שעושים איתו - כן (צילום: שאטרסטוק)

קראנו את לורה וואנדרקאם, מחברת הספרים הפופולריים: "כל הכסף שבעולם: מה האנשים הכי מאושרים יודעים על עושר" ו"אני יודעת איך היא עושה את זה: כיצד נשים מצליחות משכילות למקסם את הזמן שברשותן", והגענו למסקנה שהיא די פיצחה את הקוד לחיים האלה.

אז הרמנו טלפון וביקשנו לדעת: איך האנשים הכי מאושרים והכי פרודוקטיביים מנצלים את המזומנים שהרוויחו בעבודה קשה. מתברר שתיקי מעצבים הם פחות התשובה לעניין.

חוויות

כשמדובר ברוב החפצים, ישנה תופעה מצחיקה המכונה "הליכון הדוני". דהיינו, אנחנו מתרגלות לדברים לאורך זמן, ומה שעשה אותנו מאושרות פעם אחת כבר לא גורם לנו יותר אושר. את קונה בית גדול ואוהבת את החלל הנוסף, ואז אחרי כמה זמן הוא כבר לא נראה כל כך גדול, או שאת משווה את זה עם בתים אחרים ומרגישה שזה כבר לא מספיק לך. אבל החוויות אינן כפופות לאותם גורמים. הן לא קלות להשוואה. את עדיין תיהני מהנסיעה שלך למוזיאון לאמנות, גם אם מישהו אחר שאת מכירה הלך למשחק ספורט, לדוגמה.

כמו כן, החוויות תמיד שונות במקצת. הבילוי של היום בבית קפה עם חברות שונה מהיציאה הבאה לבית קפה עם חברות, אז את בעצם לא ממש מתרגלת לבילוי הזה. לכן ההוצאות על חוויות לעתים קרובות מספקות לנו יותר אושר תמורת הכסף מאשר ההוצאות על אובייקטים.

לחסוך זמן

אנחנו יכולות להרוויח יותר כסף, אנחנו לא יכולות לייצר יותר זמן. לכן, כאשר הכסף יכול לשמש לרכישת זמן, זו בדרך כלל השקעה טובה.

חשבי על איך את מבלה בזמן הפנוי שיש לך וכמה את אומללה כאשר את נאלצת לספור את הדקות, ואז שאלי את עצמך אם יש איזו דרך אסטרטגית שבה תוכלי להשתמש בכסף כדי להפוך את הדקות האלה לאיכותיות יותר. אם את שונאת לנקות, אולי כדאי שתזמיני עוזרת לביתך שתבצע את העבודה הזו במקומך.

אם את שונאת את הנסיעות שעלייך לערוך כדי להגיע למקום העבודה, אולי את יכולה לנהל משא ומתן עם הבוס שלך לעבוד מהבית פעם או פעמיים בשבוע ובמקום זאת להוציא את הכסף על ציוד משרדי טוב לביתך.

לעזור לאחר

בני האדם הם יצורים חברתיים. קשרים הדוקים עם אנשים אחרים משמחים אותנו. אחת הדרכים ליצור קשרים הדוקים היא להוציא כסף על אנשים אחרים. גם רכישת קפה לחברה היא שימוש יעיל לכסף. וזאת למה? את מקבלת בתמורה זמן איכות איתה והיא איתך, ויש סיכוי לא קטן שבעתיד היא תזמין אותך לקפה - אז את בעצם מקבלת שתי כוסות של קפה בעד ההשקעה שלך.

מתן כסף לגורמים שאנו תומכים בהם לא רק גורם לנו להרגיש טוב, זה עוזר לנו להרגיש עשירים יותר, כי אז אנחנו חושבים על עצמנו כאנשים שיכולים לתת כסף. זה עוזר ליצור תחושה של שפע.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר