מחקר חדש בדק

כמה פעילות גופנית צריך כדי למנוע התקפי לב?

מחקר חדש בדק כיצד משפיעה תדירות הפעילות הגופנית שלנו להפחתת הסיכון למחלות לב ח"ו. התוצאות, כצפוי, הם שכמה שיותר פעילות גופנית - הרבה יותר טוב (בריאות, כושר)

ג'ודי לוין גרוס | כיכר השבת |
תתאמנו יותר, תהיו בריאים יותר (Photo by Victor Freitas on Unsplash)

מחקר חדש שמתפרסם בכתב העת "Physiology", בדק מה התדירות המומלצת של פעילות גופנית קבועה בכדי להפחית משמעותית את הסיכון ולמנוע מחלות לב. לפי המחקר, העורקים שנוטים להיחסם כתוצאה מהתבגרות האדם, מושפעים לטובה מהפעילות הגופנית שאנחנו מבצעים.

באופן כללי, ממליצים מומחי בריאות וכושר על פעילות גופנית של לפחות 150 דקות בשבוע בשביל לשמור על כושר גופני טוב, ולמנוע כל מיני בעיות שעלולות להיווצר ממחסור בפעילות גופנית. כעת כאמור, המחקר החדש טוען כי עמידה בתדירות הנכונה של פעילות גופנית עשויה להפחית ולמנוע מחלות לב.

במחקר החדש נבדקו 102 בני אדם, בהם גברים ונשים מעל גיל 60. המשתתפים במחקר ניהלו יומן מסודר של פעילות גופנית במשך 25 שנים, וקשיחות העורקים שלהם נמדדה על ידי עורכי המחקר.

החוקרים גם ערכו חלוקה ברורה בין המשתתפים במחקר, בהתאם לרמת ותדירות הפעילות הגופנית שביצעו, ויצרו קבוצות של נבדקים שביצעו פעילות גופנית פחות מפעמיים בשבוע; כאלו שביצעו עד שלוש פעמים בשבוע; כאלו שהתאמנו עד חמש פעמים בשבוע וכאלו שביצעו בין 6 ל-7 אימוני פעילות גופנית בשבוע.

מתוצאות המחקר עלה כי המשתתפים שביצעו 30 דקות של פעילות גופנית, פעמיים או שלוש בשבוע, היו בריאים יותר והעורקים שלהם היו קשיחים פחות - ביחס לאלו שהפעילות הגופנית שלהם הייתה בתדירות נמוכה יותר.

משתתפים במחקר שביצעו פעילות גופנית 5 פעמים בשבוע, נהנו על פי החוקרים מעורקים גדולים תקינים יותר בהשוואה לאלה שביצעו פחות פעילות גופנית מהם. המשמעות של מצב עורקים טוב, היא זרימת דם תקינה יותר בהם והפחתה של הסיכון לחסימתם - מה שעלול לגרום לבעיות לב.

"פעילות גופנית צריכה להיות חלק בלתי נפרד משגרת היום ולשמירה על בריאות הלב" סיכמו החוקרים, "זה המרשם לחיים".

ארה"ב: קפץ לרכב והציל נהג שעבר התקף לב (דיילי מייל)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר