הבחירות לרשויות המקומיות

"ציר דגל - ש"ס": השר דרעי וח"כ גפני נועדו לדיון משותף

בצל המגעים בין 'דגל' ואבוטבול בבית שמש, מתברר כי מאחורי הקלעים פועלים ראשי 'דגל התורה' וש"ס לדיל משותף גם בעיר אלעד וכעת הצדדים פועלים לאיתור מועמד מוסכם • כל הפרטים (ארץ)

ישראל כהן | כיכר השבת |
גפני ודרעי. ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ציר 'דגל התורה' - ש"ס יוצא לדרכו? עשרות פגישות מאחורי הקלעים בין בכירי המפלגות החרדיות שנעשו במטרה לשמור על אחדות היהדות החרדית יוצאים בימים אלו אל אור הזרקורים. הציר הפוליטי לו שותפים נאמני ההנהגה הרוחנית בשתי המפלגות לצד ראשי הסיעות עובד שעות נוספות בתקופה האחרונה.

הבוקר (חמישי) צפויים להיפגש שוב חברי צוות המשא ומתן של 'דגל התורה' עם ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול בנסיון להגיע להבנות לתמיכה במועמדותו לראשות העיר. גורמים בש"ס וב'דגל התורה' מגלים אופטימיות זהירה וטוענים כי עם רצון טוב של שני הצדדים ניתן יהיה לדלג על כל המשוכות.

לדבריהם, למרות הקשיים והבעיות הלא פשוטות והפערים הגדולים הרי שאם חברי הכנסת וראש העיר יישבו יחד עד שייצא עשן לבן, העניינים יכולים להסתדר לטובת כל הצדדים.

במקביל מכוונים ב'דגל התורה' את חיציהם ליעד הבא - העיר אלעד.

כפי שפורסם ב'כיכר השבת', בקרב קודקודי המפלגה הליטאית גוברת הנטייה שלא לוותר על ראשות העיר המגיעה לה על פי דין. לדברי גורמים במפלגה, המטרה הינה מניעת מחלוקת. "לכולנו זכור המרחץ דמים שהיה במערכת הבחירות הקודמת ואין סיבה שזה יקרה שוב", הם אומרים.

"אם ניתן להגיע להסכמה על מועמד מקובל מול ש"ס ולממש את ההסכם מול 'שלומי אמונים' חבל יהיה לא לעשות זאת לטובת העיר ולטובת האחדות החרדית", הם מוסיפים.

מרן הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ש כהן (צילום: יעקב כהן)

במקביל, מתברר כי התיכנון הינו לדיל רחב יותר של ש"ס ודגל התורה במספר ערים. לדיל שותפים קודקודי דגל התורה וש"ס שפעלו בשבועות האחרונים במגעים חשאיים על מנת להגיע להבנות.

בדגל התורה פועלים בציר משותף נאמני גדולי ישראל לצידם של בכירי המפלגה חברי הכנסת משה גפני ואורי מקלב המתנהלים מול הצמרת הרוחנית והפוליטית של תנועת ש"ס.

"בשבועות האחרונים התקיימו לא מעט פגישות סודיות בין בכירי המפלגות", אומר ל'כיכר השבת' גורם המצוי בסוד המגעים.

לדבריו, רק ביום שלישי האחרון נועדו ראשי המפלגות אריה דרעי ומשה גפני לשיחה שעסקה גם בנושאים הללו. "אמנם מלכתחילה הפגישה עסקה בעיקר בתיאומים של מאבקי היהדות החרדית בכנסת ובממשלה בחוקי הגיוס והגיור אולם במהלכה עסקו השניים גם בנושאים המונציפאלים כשהמטרה הינה אחדות ושיתוף פעולה בציבור החרדי".

ל'כיכר השבת' נודע כי בשלב זה עדיין לא ברור עד כמה הדיל יהיה רחב ויתפרס על כל הערים אולם כאמור המקורבים מציינים כי בכירי המפלגות מבקשים לעשות הכל על מנת לשמר את האחדות בציבור החרדי ולפיכך מנסים להגיע להבנות רחבות ככל האפשר.

לגבי העיר אלעד, נודע ל'כיכר השבת', כי בשלב זה בוחנים ב'דגל התורה' מספר מועמדים אפשריים כאשר המטרה הינה שיהיו מקובלים גם על תנועת ש"ס. בין השמות החמים נמצא חבר מועצת העיר ביתר יוסי שטרית שהינו בן עדות המזרח ונמנה על שורות דגל התורה. ל"כיכר השבת" נודע כי בכירים בדגל התורה ובהם ח"כ אורי מקלב נפגשו עם שטרית במטרה לבדוק את מועמדותו.

שם נוסף שעלה בימים האחרונים הינו תושב העיר משה כהן, מנכ"ל מאוחדת, הנחשב אהוד על התושבים בעיר אלעד.

לדברי גורמים בכירים ב'דגל התורה', "ניתן להגיע למועמד מוסכם שיהיה מקובל גם עלינו וגם על ש"ס וכמובן שעל פי ההסכם מקומו יהיה מובטח זאת מאחר ו'שלומי אמונים' התחייבו לתמוך במועמד של 'דגל'".

על פי פרסום של הפרשן יעקב רבלין ב'בקהילה', הדיל ישליך גם על ערים נוספות כגון ירושלים, רכסים וביתר עילית. לדבריו, הצדדים חייבים למצוא מועמד מתוך העיר אלעד כי רק הוא יוכל לצלוח את האתגר.

ל'כיכר השבת' נודע למרות זאת כי עדיין לא נסגרו הקצוות לגבי ערים אלו וכי כעת מדובר על ניסיון לגבש הסכם בין הצדדים בערים בית שמש ואלעד, כאשר הבעיה העיקרית בעיר אלעד היא שטרם נמצא האדם המתאים מבחינת כל הצדדים לתפקיד.

"צריך לזכור שההנהגה הרוחנית של ש"ס ושל 'דגל התורה' מאוחדת. ניתן לראות את החביבות הגדולה השוררת בין המנהיגים מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי ונשיא מועצת החכמים ראש הישיבה הגר"ש כהן שנפגשו מספר פעמים לדון בעניני ציבור שונים", אומרים הגורמים.

לדבריהם, "אין ספק שהאחדות משפיעה מלמעלה ללמטה על דרגי השטח וראשי המפלגות יעשו הכל על מנת להגיע להסדרים לטובת כולם ולמען השלום בציבור החרדי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר