פרסום ראשון

הצגת החרדקים: המשטרה פתחה בחקירה בחשד להסתה

משטרת ישראל פתחה בחקירה לאיתור המעורבים ב"הצגת החרדקים" בל"ג בעומר בשכונת מאה שערים בירושלים בחשד להסתה לפגיעה בחיילי צה"ל • כל הפרטים (חדשות, חרדים)

ההצגה (צילום: באדיבות חדשות 2)

פרסום ראשון: משטרת ישראל פתחה בחקירה לאיתור המעורבים ב"הצגת החרדקים" בל"ג בעומר בשכונת מאה שערים בירושלים בחשד להסתה לפגיעה בחיילי צה"ל, כך נודע ל"כיכר השבת".

מאז שודרה ההצגה על-ידי יאיר שרקי ב'החדשות' החלה המשטרה בבדיקה ולאחר שהגיעה למסקנה כי מדובר בהסתה החליטה לפתוח בחקירה.

בתיעוד שפורסם בחילת השבוע נראים המציגים כשהם על רקע רחובה הראשי של השכונה כשלפתע מגיע למקום חייל. המציגים מתקיפים אותו, משליכים עליו חפצים וצורחים לעברו חרד"ק.

המציגים אף מתעמתים איתו כשהוא טוען לעברם שהוא שומר עליהם, כשהם מלגלגים עליו ואף יורקים לכיוונו.

עו"ד נדב גדליהו, המייצג את משתתפי ההצגה, אומר ל"כיכר השבת" כי "הקטעים ששודרו באמצעי התקשורת מתוך ההצגה המדוברת, נערכו בצורה מגמתית, באופן פופוליסטי שנועד, באופן טבעי, בעיקר לצרכי רייטינג טלוויזיוני. הטענה לפיה ההצגה באה להסית כנגד חיילי צה"ל, ולעודד פעילות אלימה כנגדם, מופרכת מיסודה, והיא זו שמהווה הסתה פסולה כנגד אוכלוסיה שלמה - קהילת סאטמר.

"מדובר בקטע של כדקה ששודר מתוך הצגה שאורכה הוא מעל לשעה תמימה, בתמצית ייאמר כי עלילת ההצגה מגוללת סיפור דמיוני של אב שהתאחד עם בנו האובד. מטרת ההצגה היא כמובן בידור ולא הכוונת התנהגות.

"תוכן ההצגה חוסה ללא כל צל של ספק תחת חופש הביטוי והאמנות. כל טענה אחרת תיאלץ להתמודד עם השאלה מה דינם של תכנים מגוונים שמועברים בהצגות בכל רחבי הארץ, שרובם ככולם זוכים להגנה דומה, אף כשהם שנויים במחלוקת ו/או קשים מאוד לעיכול".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר